Automobila Kia plánuje predstaviť modernizovaný model pro_cee´d už na októbrovom autosalóne v Paríži. Faceliftovaný športovo orientovaný model sa tak po niečo vyše roku pridá k 5-dverovému hatchbacku a kombi ceed SW.
Kórejská Kia pri minuloročnom facelifte modelového radu cee´d akosi pozabudla podrobiť modernizácii aj svoj športovejšie ladený model pro_cee´d. V praxi to vyzerá asi tak, že nové tvary exteriéru dostal iba klasický päťdverový hatchback a kombi verzia cee´d SW. Trojdverový pro_cee´d si zatiaľ musí s vylepšeným interiérom.
Automobilka Kia však nezabudla ani na pro_cee´d s orientáciou na športovejšie zameraných mladších zákazníkov. Faceliftované prevedenie sa objaví už čoskoro, verejnosti by sa malo predstaviť už na tohtoročnom jesennom autosalóne v Paríži. Kia pro_cee´d v porovnaní s rodinným hatchbackom zrejme dostane iné, športovejšie nárazníky, celkovo má pôsobiť výraznejšie športovejším dojmom.
Zmeny sa možno dočká aj ponuka motorizácie pod kapotou, tu by sa mohla objaviť nová benzínová pohonná jednotka 1,6 GDI s výkonom 140 konských síl, ktorá absolvuje premiéru v novej Kii Sportage.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.