Dva pedály jsou věcí v podstatě velice nepraktickou. Japonský vynálezce přišel na jednoduchý zlepšovák.
Dvojice až trojice pedálů ve voze je tradičním způsobem řízení, v podstatě jde ale o velice nepraktické řešení.
Pokud jede řidič po silnici a náhle se objeví nějaká krizová situace (dítě/zvíře ve vozovce, velký výtluk, havárie předjedoucího auta), obvykle má nohu na plynu. Doba přehmatu z plynu na brzdu je otázkou bystrosti řidiče, aktuálního soustředění a také konstrukce vozu, je nicméně jasné, že nějakou dobu trvá. Mimo to není úplně mimořádnou situací, kdy si řidič poplete oba pedály. U manuálního řazení, kdy by řidič stejně vyšlápl spojku, to bude mít za následek "jen" pomalejší zpomalování, u automatického řazení bude ale vůz zrychlovat.
To všechno jsou důsledky uspořádání pedálů vedle sebe, přičemž pohyb, kterým se sešlapávají, je stejný.
Řešením tedy je udělat z přidávání plynu a brzdění jiný pohyb. A od toho je tu patent z Japonska.
Tamní konstruktér navrhuje, aby brzda zůstala tak jak je, vedle ní ale přibyl pedál plynu kolmo k brzdě. Zatímco pro brzdu by se pedál sešlapával, což je velmi intuitivní pohyb, plyn by byl přidáván tlakem nohy vpravo.
Chtělo by to jistě cvik a vytáčení nohy jistě není natolik anatomický pohyb, jakým je sešlápnutí, nicméně vzpomeňme si na svá elévská léta, kdy jsme sami nechápali, jak někdo může s tou spojkou zacházet tak, aby mu to nechcíplo...
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.