Volvo by rádo ještě více atakovalo luxusní značky. Její šéf by rád zaútočil i na jeden z vrcholů většiny automobilek.
Třída těch nejluxusnějších vozů je velmi lukrativním segmentem. Místo, kde zatím velmi úspěšně úřaduje trojka z Německa - Audi A8, BMW 7 a Mercedes Benz S, přičemž přihlíží například Lexus LS, Jaguar XJ a Volkswagen Phaeton, možná obsadí i Volvo.
V tomto segmentu je možné nastavit marži velmi vysoko, což slibuje i slušné zisky. Ovšem je třeba za tyto peníze i něco nabídnout.
Pokusy o vstup do tohoto segmentu jsou poměrně vlažné, Lexusu se i přes hi-tech, které se mu do jeho vozu podařilo natlačit, stále na většině trhů nedaří dohnat Němce, Volkswagen se svým Phaetonem spíše tápe. Konzervativita kupujících je zde znát.
Volvo nicméně přichází o pouhý stupínek výše. Bylo zvyklé pohybovat se v segmentu luxusních vozů, byť o třídu níže. Mohlo by tedy zaútočit i v prezidentské třídě?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.