Volvo by rádo ještě více atakovalo luxusní značky. Její šéf by rád zaútočil i na jeden z vrcholů většiny automobilek.
Třída těch nejluxusnějších vozů je velmi lukrativním segmentem. Místo, kde zatím velmi úspěšně úřaduje trojka z Německa - Audi A8, BMW 7 a Mercedes Benz S, přičemž přihlíží například Lexus LS, Jaguar XJ a Volkswagen Phaeton, možná obsadí i Volvo.
V tomto segmentu je možné nastavit marži velmi vysoko, což slibuje i slušné zisky. Ovšem je třeba za tyto peníze i něco nabídnout.
Pokusy o vstup do tohoto segmentu jsou poměrně vlažné, Lexusu se i přes hi-tech, které se mu do jeho vozu podařilo natlačit, stále na většině trhů nedaří dohnat Němce, Volkswagen se svým Phaetonem spíše tápe. Konzervativita kupujících je zde znát.
Volvo nicméně přichází o pouhý stupínek výše. Bylo zvyklé pohybovat se v segmentu luxusních vozů, byť o třídu níže. Mohlo by tedy zaútočit i v prezidentské třídě?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?