Volvo by rádo ještě více atakovalo luxusní značky. Její šéf by rád zaútočil i na jeden z vrcholů většiny automobilek.
Třída těch nejluxusnějších vozů je velmi lukrativním segmentem. Místo, kde zatím velmi úspěšně úřaduje trojka z Německa - Audi A8, BMW 7 a Mercedes Benz S, přičemž přihlíží například Lexus LS, Jaguar XJ a Volkswagen Phaeton, možná obsadí i Volvo.
V tomto segmentu je možné nastavit marži velmi vysoko, což slibuje i slušné zisky. Ovšem je třeba za tyto peníze i něco nabídnout.
Pokusy o vstup do tohoto segmentu jsou poměrně vlažné, Lexusu se i přes hi-tech, které se mu do jeho vozu podařilo natlačit, stále na většině trhů nedaří dohnat Němce, Volkswagen se svým Phaetonem spíše tápe. Konzervativita kupujících je zde znát.
Volvo nicméně přichází o pouhý stupínek výše. Bylo zvyklé pohybovat se v segmentu luxusních vozů, byť o třídu níže. Mohlo by tedy zaútočit i v prezidentské třídě?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?