Automobilka Porsche vyrobí limitovanou sérii nových hybridních superaut Spyder. Nový vůz bude nejdražší v historii firmy, uvedl v úterý server BBC.
Základem superauta je prototyp, který automobilka představila na autosalonu v Ženevě. 918 Spyder jezdí jak na elektromotor, tak na benzín. Baterie mu mají stačit na dojezd až 25 kilometrů.
Z nuly na 100 kilometrů v hodině zrychlí vůz za 3,2 vteřiny, jeho maximální rychlost je 320 km/hod.
Jeden z elektromotorů bude pohánět přední kola a současně benzínový motor a další elektromotor budou pohánět zadní kola.
Podle technické dokumentace nový hybrid spotřebuje přibližně tři litry benzínu na sto kilometrů. Emise oxidu uhličitého činí 70 gramů na kilometr.
Nové superauto Porsche bude stát kolem 640 tisíc dolarů (12 milionů korun). Bude to tak nejdražší vůz od této společnosti.
Představenstvo firmy schválilo jeho výrobu pouze za podmínky, že Porsche na něj získá tisíc objednávek. Touhu koupit tento Spyder už vyjádřily skoro dva tisíce lidí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?