Automobilka Porsche vyrobí limitovanou sérii nových hybridních superaut Spyder. Nový vůz bude nejdražší v historii firmy, uvedl v úterý server BBC.
Základem superauta je prototyp, který automobilka představila na autosalonu v Ženevě. 918 Spyder jezdí jak na elektromotor, tak na benzín. Baterie mu mají stačit na dojezd až 25 kilometrů.
Z nuly na 100 kilometrů v hodině zrychlí vůz za 3,2 vteřiny, jeho maximální rychlost je 320 km/hod.
Jeden z elektromotorů bude pohánět přední kola a současně benzínový motor a další elektromotor budou pohánět zadní kola.
Podle technické dokumentace nový hybrid spotřebuje přibližně tři litry benzínu na sto kilometrů. Emise oxidu uhličitého činí 70 gramů na kilometr.
Nové superauto Porsche bude stát kolem 640 tisíc dolarů (12 milionů korun). Bude to tak nejdražší vůz od této společnosti.
Představenstvo firmy schválilo jeho výrobu pouze za podmínky, že Porsche na něj získá tisíc objednávek. Touhu koupit tento Spyder už vyjádřily skoro dva tisíce lidí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.