Expertná skupina v Ministerstve zdravotníctva urobila test pre vodičov.
Podľa tejto Expertnej skupiny tvrdí, že 0,24 promile v krvi vodiča neovplyvní vplyv na vedenie motorového vozidla. Posudok vzdnikol ešte počas pôsobenia ministerky Dany Juráskovej. Hodnota 0,24 promile predstavuje jedno veľké desaťstupňové pivo.
Pri zastavení motorového vozidla bude ale podstatné, akú hodnotu vodičovi namerajú, a nie koľko akého piva, respektíve alkoholu vodič vypije. Každý organizmus reaguje na alkohol inak. Niekomu sa vyplavuje alkohol z krvi skôr, niekomu neskôr.
Zatiaľ samozrejme tato povolená hodnota neplatí, takže pri dychovej skúške musíte mať hodnotu 0. Nulová hranica alkoholu v krvi vodiča je skôr výnimkou. Vo väčšine západných krajín Európy je dovolená aspoň minimálna tolerancia. Nulovú hranicu majú napríklad okrem Českej republiky aj na Slovensku, v Poľsku, Chorvátsku, Maďarsku, Macedónsku, Rumunsku, Na Ukrajine a najnovšie aj v Rusku. Čiže väčšinou v strednej a východnej Európe.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?