Nová generácia štýlovoého športového roadstera MX-5 z dielne japonskej Mazdy klope na dvere, predstaviť by sa mala už o necelé dva roky. Oproti aktuálnej generácii bude ľahšia, pod jej kapotou sa po prvýkrát objaví agregát s turbom.
Aktuálna generácia športového roadsteru Mazda MX-5 prežíva druhú polovicu svojej kariéry. Po minuloročnom facelifte je na rade nová generácia, ktorá by sa na trhu mala objaviť v roku 2012. Nová generácia „em-ix-päťky“ bude mať oproti súčasnému modelu zníženú hmotnosť, pohotovostná hmotnosť ľahkého automobilu by sa mala opäť dostať pod hranicu 1100 kilogramov.
Dizajn novej generácie Mazdy MX-5 bude vychádzať z aktuálneho dizajnérskeho jazyka Mazdy, predlohou by sa mal stať koncept Nagare. V duchu filozofie roadstera nepríde MX-5 o skladaciu strechu, či už látkovú alebo z ľahkého kompozitu s elektrickým, resp. manuálnym otváraním. Majitelia si tak budú môcť naďalej vychutnávať pôžitok z jazdy s vetrom vo vlasoch.
Menšia revolúcia sa odohrá pod prednou kapotou. štýlový roadster nepríde o koncepciu zadného pohonu s motorom vpredu, no základnou motorizáciou v ponuke by sa mal stať preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,3 litra a maximálnym výkonom okolo 120 konských síl. V ponuke by mali byť aj klasické atmosférické motory s objemom 1,6 a 1,8 litra s bližšie nešpecifikovanými výkonovými parametrami.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.