Nová generácia štýlovoého športového roadstera MX-5 z dielne japonskej Mazdy klope na dvere, predstaviť by sa mala už o necelé dva roky. Oproti aktuálnej generácii bude ľahšia, pod jej kapotou sa po prvýkrát objaví agregát s turbom.
Aktuálna generácia športového roadsteru Mazda MX-5 prežíva druhú polovicu svojej kariéry. Po minuloročnom facelifte je na rade nová generácia, ktorá by sa na trhu mala objaviť v roku 2012. Nová generácia „em-ix-päťky“ bude mať oproti súčasnému modelu zníženú hmotnosť, pohotovostná hmotnosť ľahkého automobilu by sa mala opäť dostať pod hranicu 1100 kilogramov.
Dizajn novej generácie Mazdy MX-5 bude vychádzať z aktuálneho dizajnérskeho jazyka Mazdy, predlohou by sa mal stať koncept Nagare. V duchu filozofie roadstera nepríde MX-5 o skladaciu strechu, či už látkovú alebo z ľahkého kompozitu s elektrickým, resp. manuálnym otváraním. Majitelia si tak budú môcť naďalej vychutnávať pôžitok z jazdy s vetrom vo vlasoch.
Menšia revolúcia sa odohrá pod prednou kapotou. štýlový roadster nepríde o koncepciu zadného pohonu s motorom vpredu, no základnou motorizáciou v ponuke by sa mal stať preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,3 litra a maximálnym výkonom okolo 120 konských síl. V ponuke by mali byť aj klasické atmosférické motory s objemom 1,6 a 1,8 litra s bližšie nešpecifikovanými výkonovými parametrami.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.