Serverem theophiluschin.com byly zveřejneny vizualizace předpokládaného vzhledu modelu Veloster.
Připravované sportovní kupé Veloster vychází ze stejnojmenné studie z roku 2007. Dle črt se zdá, že se poměrně hodně drží své předlohy. Zásadní změnou je použití druhých bočních dveří na pravém boku karoserie, ty se otvírají proti směru jízdy po vzoru Mazdy RX8.
Nejvíce změn proti studii najdete na přídi a zádi, do série se nedostane panoramatická prosklená střecha. Zajímavým prvkem který naopak do výroby půjde jsou zadní trojuhelníkové svítilny. Celkovým tvarem karoserie se Veloster jako sportovní model příliš netváří, vypadá spíše jako třídveřový hatchback. V konkurenci proti VW Scirocco a Hondě CRZ to nebude mít snadné. Jeho hlavním trumfem bude příznivá cena.
Črty jsou pouze orientační a vycházejí ze zachycených prototypů, konečná verze bude k vidění na podzimním autosalonu v Paříži. Veloster nahradí ve výrobním programu automobilky model Coupe.
Pod jeho kapotou se objeví nepřeplňovaná čtyřválcová jednotka objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva o výkonu 140 koňských sil ve spojení s šestistupňovou manuální skříní. Hovoří se i o silnější variantě využívající dvoulitrovou přeplňovanou jednotku.
Zdroj: theophilushin.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?