Automobilka Mazda zrejme pripravuje menšiu sestru aktuálneho modelu CX-7. Novinka v triede kompaktných SUV by mala poniesť názov CX-5 a v predajniach by sa mala objaviť koncom budúceho roka.
Dizajn exteriéru by mal čerpať z posledných koncepčných vozidiel, ktoré automobilka predstavila na posledných svetových autosalónoch, v tejto súvislosti sa najviac skloňuje štúdia s názvom Hakaze, predstavená v roku 2007. V technickej oblasti sa presadí viacero konštrukčných inovácií. Pod kapotou nového kompaktného SUV od Mazdy bude nasadená nová generácia úsporných agregátov Sky s priamym vstrekovaním a dielmi s nízkym trením. Do výbavy sa zrejme dostane aj systém i-Stop.
V duchu najnovších modelov japonskej automobilky sa aj pri vývoji novinky bude dbať na odľahčenie konštrukcie, tým sa oproti najbližšej konkurencii prejaví zníženie hmotnosti približne o sto kilogramov. Cieľom konštruktérov je aj zníženie emisií a priemernej spotreby zhruba o 30% oproti konkurentom.
Novinka v triede kompaktných SUV, Mazda CX-5, by sa mala na svetových trhoch objaviť do konca budúceho roka. Konkurencia v podobe Volkswagenu Tiguan, Fordu Kuga alebo Hondy CR-V sa bude mať na čo tešiť.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?