Automobilka Mazda zrejme pripravuje menšiu sestru aktuálneho modelu CX-7. Novinka v triede kompaktných SUV by mala poniesť názov CX-5 a v predajniach by sa mala objaviť koncom budúceho roka.
Dizajn exteriéru by mal čerpať z posledných koncepčných vozidiel, ktoré automobilka predstavila na posledných svetových autosalónoch, v tejto súvislosti sa najviac skloňuje štúdia s názvom Hakaze, predstavená v roku 2007. V technickej oblasti sa presadí viacero konštrukčných inovácií. Pod kapotou nového kompaktného SUV od Mazdy bude nasadená nová generácia úsporných agregátov Sky s priamym vstrekovaním a dielmi s nízkym trením. Do výbavy sa zrejme dostane aj systém i-Stop.
V duchu najnovších modelov japonskej automobilky sa aj pri vývoji novinky bude dbať na odľahčenie konštrukcie, tým sa oproti najbližšej konkurencii prejaví zníženie hmotnosti približne o sto kilogramov. Cieľom konštruktérov je aj zníženie emisií a priemernej spotreby zhruba o 30% oproti konkurentom.
Novinka v triede kompaktných SUV, Mazda CX-5, by sa mala na svetových trhoch objaviť do konca budúceho roka. Konkurencia v podobe Volkswagenu Tiguan, Fordu Kuga alebo Hondy CR-V sa bude mať na čo tešiť.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?