Když letos v dubnu předvedlo BMW na autosalonu v Pekingu koncept Gran Coupe, asi nikdo nezapochyboval že se do sériové výroby dostane.
Protože nyní Audi ukázalo svůj model A7, Mercedes chystá druhou generaci CLS, potom BMW nemůže zůstat pozadu. Segment čtyřdveřových kupé je po prvním ostychu vůči zakladateli kategorie čtyřdveřových kupé, Mercedesu CLS nyní na výsluní zájmu. U "velké trojky" Mercedesu, BMW a Audi jsou tato maxi kupé prestižní záležitostí.
Ale zpět ke Gran Coupe, očekává se že vznikne na základě připravovaného šestkového kupé. Objevily se spekulace o tom, že Gran Coupe půjde do výroby jako model 6 GT. Pro pohon velkého kupé se předpokládá nasazení jak jinak velkoobjemových zážehových jednotek, nepřekvapí ani předpokládané nasazení hybridní verze.
Takže pokud vám přijde sedmičkové BMW poněkud usedlé a šestkové kupé zase nepraktické, potom je Gran Coupe volbou pro vás. Zajímalo by mě jak si polezou navzájem do zelí modely 5 GT a Gran Coupe (tedy možná 6 GT). Hádám, že pro spoustu zákazníků bude Gran Coupé atraktivnější než nemastné, neslané 5 GT.
Pokud srovnáme A7, CLS a Gran Coupe, které vás nejvíce zaujme? Já si dovolím přiklonit se k Gran Coupe. Otázkou je jak ještě kartami zamíchá připravované CLS 2.generace.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?