Server Autocar.co.uk přišel s informací od zdroje z automobilky Smart, podle ní chystá Smart návrat svého nepříliš úspěšného Roadsteru.
Na základě již oznámené spolupráce Mercedesu (potažmo Smartu) s Renaultem vzniknou na stejném základu nové generace Smartu ForTwo a Renaultu Twingo. V rámci této kooperace se údajně nyní uvažuje o vytvoření nového Smartu Roadster na bázi některého z modelů produkce Reanaultu. Ušetřily by se tak náklady na vývoj Roadsteru, tím by byla zajištěno podstatně lepší rentabilita takového projektu.
Dále se hovoří i o tom, že Smart zvažuje výrobu další řady, a to přímo zacílené na Mini Countryman. Ten by mohl využít komponenty Nissanu, aliančního partnera Ranaultu. Ten má dostatečné zkušenosti na poli crossoverů a terénních vozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.