Mercedes se rozhodl jít dále v honbě za maximálním počtem převodů. Podle všeho vyvíjí převodovku s neskutečnými devíti stupni.
Má to smysl nebo nemá? Mercedes chce být lepší než veškerá konkurence, která nabízí do svých modelů převodovky s osmi stupni. Jeden prostě přidá.
K čemu by taková převodovka mohla být? Zrekapitulujme si, k čemu vůbec převodovky jsou. Spalovací motory mají tu nevýhodu, například oproti elektrickým, že efektivně pracují jen v poměrně úzkém pásmu otáček. Proto musí být zpřevodovány, aby bylo možno cestovat pomalu i rychle v tomto úzkém pásmu. Tohle pásmo ale není u osobních aut tak úzké, aby potřebovalo více než 5-6 převodů.
Vyšším počtem převodů docílíme jistých výhod. Motor poběží v maximu času v tomto ideálním pásmu a tím dostaneme nižší spotřebu a hlučnost. Počet převodů by měl být úměrný rozsahu tomuto ideálnímu rozsahu otáček. U kamionů u nichž je rozsah malý, je logicky nasazeno množství převodů.
Mercedes podle všeho hodlá nasadit svoji převodovku do výkonných benzínových modelů, tedy s motory, které mají svůj využitelný rozsah velmi široký. Má to tedy smysl? Nemá!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?