S touto zprávou příšel server AutoExpress.co.uk. Automobilka ze Stuttgartu prý v tichosti připravuje speciální edici odvozenou z "devětsetjedenáctky" ve slavné verzi Speedster.
Speedster by se měl na trhu objevit koncem tohoto roku. Podle neoficiálních informací by se mělo jednat o sérii omezenou na stovku kusů. Jak znalci jistě vědí, tak označení Speedster značí otevřený model s nízkým čelním sklem a spartánskou výbavou.
Nový Speedster naváže na řadu speciálních modelů z poslední doby, poslední takovou specialitkou byl model 911 Sport Classic se zadním spojlerem ve tvaru kachního ocasu ve stylu Carrery 2,7 RS. Těch se vyrobilo jen 250 kusů. Speedster by měl také dostat agregát z tohoto typu, na 408 koní posílený šestiválcový boxer objemu 3,8 litru.
Z uveřejněné neoficiální skicy nového Speedsteru lze v duchu tradice odhalit větší sklon čelního skla a pravděpodobně i nižší střechu. Nejvýraznějším poznávacím prvkem připravovaného speedsteru se stanou aerodynamické oblouky za zadními sedadly plynule přecházející do zadní kapoty. Výkonové parametry budou velice podobné Sport Classicu, maximálka kolem 300 km/h a zrychlení na stovku za 4,6 sekundy. Výslednému vzhledu nelze upřít přitažlivost a čistý aerodynamický tvar.
Historicky první Speedster vzniknul v roce 1956 na základě typu 356A a dodnes je mezi sběrateli žádaným zbožím. Právě na něm se prvně objevila snížená střecha a více skloněné čelní sklo. Jeho výkony byly proti současnému Speedsteru poměrně úsměvné, jeho čtyřválec objemu 1,6 litru produkoval 60 koní a vozidlo se s ním rozjelo maximálně na 160 km/h. Je to ovšem ceněná klasika, o tom svědčí dodnes velký počet stavitelů replik tohoto typu.
Novější interpretací na téma Speedster byla verze postavená roku 1989 na základě modelu 911 3.2. Tento model vznikl v pouhých 1690 exemplářích, měl čelní sklo skloněné proti výchozí verzi o 5 stupňů a linie střechy byla o 50 mm nižší.
Prozatím poslední reinkarnace Speedsteru vznikla na bázi modelu 911 (964) Carrera 2 v roce 1993, ta se vyznačovala nepříliš krásným aerodynamickým krytem za zadními sedadly a samozřejmě nižším čelním sklem, vzniklo jich jen 930 kousků.
zdroj: www.AutoExpress.co.uk
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?