S touto zprávou příšel server AutoExpress.co.uk. Automobilka ze Stuttgartu prý v tichosti připravuje speciální edici odvozenou z "devětsetjedenáctky" ve slavné verzi Speedster.
Speedster by se měl na trhu objevit koncem tohoto roku. Podle neoficiálních informací by se mělo jednat o sérii omezenou na stovku kusů. Jak znalci jistě vědí, tak označení Speedster značí otevřený model s nízkým čelním sklem a spartánskou výbavou.
Nový Speedster naváže na řadu speciálních modelů z poslední doby, poslední takovou specialitkou byl model 911 Sport Classic se zadním spojlerem ve tvaru kachního ocasu ve stylu Carrery 2,7 RS. Těch se vyrobilo jen 250 kusů. Speedster by měl také dostat agregát z tohoto typu, na 408 koní posílený šestiválcový boxer objemu 3,8 litru.
Z uveřejněné neoficiální skicy nového Speedsteru lze v duchu tradice odhalit větší sklon čelního skla a pravděpodobně i nižší střechu. Nejvýraznějším poznávacím prvkem připravovaného speedsteru se stanou aerodynamické oblouky za zadními sedadly plynule přecházející do zadní kapoty. Výkonové parametry budou velice podobné Sport Classicu, maximálka kolem 300 km/h a zrychlení na stovku za 4,6 sekundy. Výslednému vzhledu nelze upřít přitažlivost a čistý aerodynamický tvar.
Historicky první Speedster vzniknul v roce 1956 na základě typu 356A a dodnes je mezi sběrateli žádaným zbožím. Právě na něm se prvně objevila snížená střecha a více skloněné čelní sklo. Jeho výkony byly proti současnému Speedsteru poměrně úsměvné, jeho čtyřválec objemu 1,6 litru produkoval 60 koní a vozidlo se s ním rozjelo maximálně na 160 km/h. Je to ovšem ceněná klasika, o tom svědčí dodnes velký počet stavitelů replik tohoto typu.
Novější interpretací na téma Speedster byla verze postavená roku 1989 na základě modelu 911 3.2. Tento model vznikl v pouhých 1690 exemplářích, měl čelní sklo skloněné proti výchozí verzi o 5 stupňů a linie střechy byla o 50 mm nižší.
Prozatím poslední reinkarnace Speedsteru vznikla na bázi modelu 911 (964) Carrera 2 v roce 1993, ta se vyznačovala nepříliš krásným aerodynamickým krytem za zadními sedadly a samozřejmě nižším čelním sklem, vzniklo jich jen 930 kousků.
zdroj: www.AutoExpress.co.uk
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.