S touto zprávou příšel server AutoExpress.co.uk. Automobilka ze Stuttgartu prý v tichosti připravuje speciální edici odvozenou z "devětsetjedenáctky" ve slavné verzi Speedster.
Speedster by se měl na trhu objevit koncem tohoto roku. Podle neoficiálních informací by se mělo jednat o sérii omezenou na stovku kusů. Jak znalci jistě vědí, tak označení Speedster značí otevřený model s nízkým čelním sklem a spartánskou výbavou.
Nový Speedster naváže na řadu speciálních modelů z poslední doby, poslední takovou specialitkou byl model 911 Sport Classic se zadním spojlerem ve tvaru kachního ocasu ve stylu Carrery 2,7 RS. Těch se vyrobilo jen 250 kusů. Speedster by měl také dostat agregát z tohoto typu, na 408 koní posílený šestiválcový boxer objemu 3,8 litru.
Z uveřejněné neoficiální skicy nového Speedsteru lze v duchu tradice odhalit větší sklon čelního skla a pravděpodobně i nižší střechu. Nejvýraznějším poznávacím prvkem připravovaného speedsteru se stanou aerodynamické oblouky za zadními sedadly plynule přecházející do zadní kapoty. Výkonové parametry budou velice podobné Sport Classicu, maximálka kolem 300 km/h a zrychlení na stovku za 4,6 sekundy. Výslednému vzhledu nelze upřít přitažlivost a čistý aerodynamický tvar.
Historicky první Speedster vzniknul v roce 1956 na základě typu 356A a dodnes je mezi sběrateli žádaným zbožím. Právě na něm se prvně objevila snížená střecha a více skloněné čelní sklo. Jeho výkony byly proti současnému Speedsteru poměrně úsměvné, jeho čtyřválec objemu 1,6 litru produkoval 60 koní a vozidlo se s ním rozjelo maximálně na 160 km/h. Je to ovšem ceněná klasika, o tom svědčí dodnes velký počet stavitelů replik tohoto typu.
Novější interpretací na téma Speedster byla verze postavená roku 1989 na základě modelu 911 3.2. Tento model vznikl v pouhých 1690 exemplářích, měl čelní sklo skloněné proti výchozí verzi o 5 stupňů a linie střechy byla o 50 mm nižší.
Prozatím poslední reinkarnace Speedsteru vznikla na bázi modelu 911 (964) Carrera 2 v roce 1993, ta se vyznačovala nepříliš krásným aerodynamickým krytem za zadními sedadly a samozřejmě nižším čelním sklem, vzniklo jich jen 930 kousků.
zdroj: www.AutoExpress.co.uk
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.