S touto zprávou příšel server AutoExpress.co.uk. Automobilka ze Stuttgartu prý v tichosti připravuje speciální edici odvozenou z "devětsetjedenáctky" ve slavné verzi Speedster.
Speedster by se měl na trhu objevit koncem tohoto roku. Podle neoficiálních informací by se mělo jednat o sérii omezenou na stovku kusů. Jak znalci jistě vědí, tak označení Speedster značí otevřený model s nízkým čelním sklem a spartánskou výbavou.
Nový Speedster naváže na řadu speciálních modelů z poslední doby, poslední takovou specialitkou byl model 911 Sport Classic se zadním spojlerem ve tvaru kachního ocasu ve stylu Carrery 2,7 RS. Těch se vyrobilo jen 250 kusů. Speedster by měl také dostat agregát z tohoto typu, na 408 koní posílený šestiválcový boxer objemu 3,8 litru.
Z uveřejněné neoficiální skicy nového Speedsteru lze v duchu tradice odhalit větší sklon čelního skla a pravděpodobně i nižší střechu. Nejvýraznějším poznávacím prvkem připravovaného speedsteru se stanou aerodynamické oblouky za zadními sedadly plynule přecházející do zadní kapoty. Výkonové parametry budou velice podobné Sport Classicu, maximálka kolem 300 km/h a zrychlení na stovku za 4,6 sekundy. Výslednému vzhledu nelze upřít přitažlivost a čistý aerodynamický tvar.
Historicky první Speedster vzniknul v roce 1956 na základě typu 356A a dodnes je mezi sběrateli žádaným zbožím. Právě na něm se prvně objevila snížená střecha a více skloněné čelní sklo. Jeho výkony byly proti současnému Speedsteru poměrně úsměvné, jeho čtyřválec objemu 1,6 litru produkoval 60 koní a vozidlo se s ním rozjelo maximálně na 160 km/h. Je to ovšem ceněná klasika, o tom svědčí dodnes velký počet stavitelů replik tohoto typu.
Novější interpretací na téma Speedster byla verze postavená roku 1989 na základě modelu 911 3.2. Tento model vznikl v pouhých 1690 exemplářích, měl čelní sklo skloněné proti výchozí verzi o 5 stupňů a linie střechy byla o 50 mm nižší.
Prozatím poslední reinkarnace Speedsteru vznikla na bázi modelu 911 (964) Carrera 2 v roce 1993, ta se vyznačovala nepříliš krásným aerodynamickým krytem za zadními sedadly a samozřejmě nižším čelním sklem, vzniklo jich jen 930 kousků.
zdroj: www.AutoExpress.co.uk
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?