Policisté uzavřeli dálnici D8 na 121. kilometru ve směru na Prahu. Důvodem je poničení dálnice deformací povrchu a riziko poškození projíždějících vozů.
Policisté zatím svádějí provoz na exitu 119 - Benešovice, provoz se na dálnici vrací na exitu 128 - Bor u Tachova. Provoz bude pravděpodobně postupně sveden do protisměru.
Důvodem je hrbol, který se na 121. kilometru vytvořil. Vznikl na místě, kde se setkává asfaltová a betonová část dálnice.
Čtyřicet centimetrů vysoký kopeček není možné překonat ani sníženou rychlostí, proto se přistoupilo k uzavírce. Ta potrvá až do alespoň provizorního odstranění potíže.
Poškození silnic následkem extrémních veder není až tak neobvyklé, byť častější je spíše rozměknutí asfaltu na povrchu, ve kterém se začnou tvořit "brázdy". S podobnými potížemi se potýkají například v Německu, kde teplota rtuti vystoupala dokonce ještě o několik stupínků výše než u nás.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?