Ford srazil akční ceny svého modelu Focus o další kus dolů. Vede ho k tomu jistě pomalý odchod současné generace.
O té současné se přesto nedá říci, že by byla příliš špatná či zastaralá. Jako zvláště výhodná koupě se jeví Ford Focus ST, tedy skvěle nabušená verze s pětiválcem o výkonu 225 koní za pouhých 579 tisíc. To se nám opravdu líbí. Za špičku mezi ostrými hatchbacky to věru není mnoho, zvlášť když většina konkurence je alespoň o 100 tisíc dražší.
Pojďme ale k lidovějším verzím. Ford nabízí od příjemných 279 tisíc vozy s benzíny o výkonech 80-115 koní a dieselem 1,6 o 90 koních ve výbavě Trend Plus. Ta zahrnuje ESP, šestici airbagů, mlhovky, palubní počítač i rádio. Velmi slušný základ.
Za příplatek jsou k dispozici i vyšší výbavy ECOnetic, Ghia a Titanium, v této speciální slevové edici však jen s omezenou paletou.
Kompletní ceník je k dispozici přímo u Fordu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?