Ford srazil akční ceny svého modelu Focus o další kus dolů. Vede ho k tomu jistě pomalý odchod současné generace.
O té současné se přesto nedá říci, že by byla příliš špatná či zastaralá. Jako zvláště výhodná koupě se jeví Ford Focus ST, tedy skvěle nabušená verze s pětiválcem o výkonu 225 koní za pouhých 579 tisíc. To se nám opravdu líbí. Za špičku mezi ostrými hatchbacky to věru není mnoho, zvlášť když většina konkurence je alespoň o 100 tisíc dražší.
Pojďme ale k lidovějším verzím. Ford nabízí od příjemných 279 tisíc vozy s benzíny o výkonech 80-115 koní a dieselem 1,6 o 90 koních ve výbavě Trend Plus. Ta zahrnuje ESP, šestici airbagů, mlhovky, palubní počítač i rádio. Velmi slušný základ.
Za příplatek jsou k dispozici i vyšší výbavy ECOnetic, Ghia a Titanium, v této speciální slevové edici však jen s omezenou paletou.
Kompletní ceník je k dispozici přímo u Fordu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.