Ford srazil akční ceny svého modelu Focus o další kus dolů. Vede ho k tomu jistě pomalý odchod současné generace.
O té současné se přesto nedá říci, že by byla příliš špatná či zastaralá. Jako zvláště výhodná koupě se jeví Ford Focus ST, tedy skvěle nabušená verze s pětiválcem o výkonu 225 koní za pouhých 579 tisíc. To se nám opravdu líbí. Za špičku mezi ostrými hatchbacky to věru není mnoho, zvlášť když většina konkurence je alespoň o 100 tisíc dražší.
Pojďme ale k lidovějším verzím. Ford nabízí od příjemných 279 tisíc vozy s benzíny o výkonech 80-115 koní a dieselem 1,6 o 90 koních ve výbavě Trend Plus. Ta zahrnuje ESP, šestici airbagů, mlhovky, palubní počítač i rádio. Velmi slušný základ.
Za příplatek jsou k dispozici i vyšší výbavy ECOnetic, Ghia a Titanium, v této speciální slevové edici však jen s omezenou paletou.
Kompletní ceník je k dispozici přímo u Fordu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.