Ford srazil akční ceny svého modelu Focus o další kus dolů. Vede ho k tomu jistě pomalý odchod současné generace.
O té současné se přesto nedá říci, že by byla příliš špatná či zastaralá. Jako zvláště výhodná koupě se jeví Ford Focus ST, tedy skvěle nabušená verze s pětiválcem o výkonu 225 koní za pouhých 579 tisíc. To se nám opravdu líbí. Za špičku mezi ostrými hatchbacky to věru není mnoho, zvlášť když většina konkurence je alespoň o 100 tisíc dražší.
Pojďme ale k lidovějším verzím. Ford nabízí od příjemných 279 tisíc vozy s benzíny o výkonech 80-115 koní a dieselem 1,6 o 90 koních ve výbavě Trend Plus. Ta zahrnuje ESP, šestici airbagů, mlhovky, palubní počítač i rádio. Velmi slušný základ.
Za příplatek jsou k dispozici i vyšší výbavy ECOnetic, Ghia a Titanium, v této speciální slevové edici však jen s omezenou paletou.
Kompletní ceník je k dispozici přímo u Fordu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?