Škoda Fabia Cabrio: vize nebo blízká budoucnost?

Fabia Cabrio
Fabia Cabrio, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 8. července 2010 18:14
Sdílej:

Server telegraaph.nl přinesl překvapivou zvěst, a to že Škoda Auto zvažuje produkci kabrioletu odvozeného z modelu Fabia.

Škodovka nyní údajně analyzuje rentabilitu takovéhoto modelu. Prodeje kabrioletů jsou významné jen na evropských trzích a není jisté zda by se vývoj kabrioletu na bázi Fabie vyplatil.

Hovoří se o tom, že by Fabia Cabrio mohla sdílet platformu s připravovaným novým modelem A1 Cabrio. Konečné rozhodnutí by mělo padnout v roce 2011 a zcela nepochybně bude mít poslední slovo, ostatně jako obvykle, koncern Volkswagen. A lze předpokládat, že konkurent pro jejich kabriolet na bázi Golfu, by se jim příliš nezamlouval.

Pod kapotou Fabie Cabrio by se mohla objevit celá škála pohonných jednotek. My tipujeme na 1,2 TSI (63 a 77 kW), 1,4 16V (63kW) a 1,6 TDI (66 a 77 kW).

Jedná se ovšem o nepotvrzenou informaci, i kdyby na ní bylo něco pravdy tak Fabii Cabrio nedáváme velké šance. Bylo by to kabrio od Škody po dlouhé odmlce, jmenujme klasickou otevřenou Felicii, Rapidy v kabriu na export nebo Favorit jako Roadster od MTX.

zdroj: telagraaph.nl

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.