V poslední době prosakují informace, že Alfa Romeo chystá dvojici nových crossoverů. Koncem roku 2009 se objevily špionážní snímky připravované Alfy.
Někteří z vás si jistě vzpomenou na studii Alfy Romeo nazvané Kamal z roku 2003. Projekt byl posléze uložen k ledu. Nesetkal se s příliš pozitivními reakcemi skalních fanoušků značky.
Nyní to vypadá rovnou na dvojici připravovaných modelů. Větší z nich bude těžit z aliance Fiatu a Chrysleru. Bude postaven na základě některého z modelů Jeepu. Velikostně bude odpovídat například Audi Q5. Druhý model bude postaven na základu nové platformy Alfy Romeo zvané C-Evo, na ní nyní začíná vyjíždět model Giulietta.
Menší z modelů by se mohl zařadit po bok modelů Nissan Qashqai nebo Mitsubishi ASX. Třeba Nissanu sázka na Qashqai vyšla znamenitě, takže proč by s ním nemohla v Evropě uspět Alfa Romeo.
Důvodem uvedení crossoverů pravděpodobně bude i postupná expanze Alfy Romeo na americké trhy. Na nich jsou crossovery a SUV klíčovými modely.
Větší z modelů bude nejspíše klonem některého z modelů Jeep, takže lze předpokládat využití minimálně šestiválců a automatických převodovek.
Termíny uvedení ani další detaily o dvojici crossoverů zatím nejsou známy. Snímky v článku ukazují právě studii Kamal.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.