Podle neoficiálních informací se koncept BlueSport dočká sériové výroby. Vozidlo je ještě ve fázi prototypu, v showroomech by se mohlo objevit v roce 2013.
BlueSport se poprvé představil jako koncept na autosalonu v Detroitu v roce 2009. Kompaktní roadster o délce pouhých 3,99 metru pobere dva pasažéry. Využívá koncepci motoru umístěného před zadní nápravou a pohonu zadní nápravy. Koncept využíval dvoulitrové TDI o výkonu 180 koní a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Dostatečnou dynamiku konceptu dokazuje udávaný údaj o zrychlení na stovku za 6,2 sekundy.
O pohonných jednotkách můžeme pouze spekulovat, pravděpodobně nebude chybět nějaká varianta 2,0 TDI jako v konceptu. Ze zážehových jednotek se zdá nejpravděpodobnější nasazení agregátu 1,4 TSI.
Pokud se opravdu dostane BlueSport do prodeje je pravděpodobné, že dostane koncernové sourozence v podobě připravovaného Porsche Boxster a pravděpodobně i Audi.
BlueSport zaujme velkými koly umístěnými v rozích karoserie. Koncept využíval devatenáctipalcová kola obutá do pneumatik s pětatřicetiprocentním profilem.
Jednoduchost čiší i z interiéru. Dominantní jsou v něm především sportovní sedadla s výraznou boční oporou a malý sportovní tříramený volant.
Takže budeme držet palce, aby se BlueSport do výroby skutečně dostal. Dnes je již vzácností, že automobilky prosadí do výroby takto koncepčně jednoduchý a lehký sportovní automobil na způsob stylové Mazdy MX5.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?