Podle neoficiálních informací se koncept BlueSport dočká sériové výroby. Vozidlo je ještě ve fázi prototypu, v showroomech by se mohlo objevit v roce 2013.
BlueSport se poprvé představil jako koncept na autosalonu v Detroitu v roce 2009. Kompaktní roadster o délce pouhých 3,99 metru pobere dva pasažéry. Využívá koncepci motoru umístěného před zadní nápravou a pohonu zadní nápravy. Koncept využíval dvoulitrové TDI o výkonu 180 koní a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Dostatečnou dynamiku konceptu dokazuje udávaný údaj o zrychlení na stovku za 6,2 sekundy.
O pohonných jednotkách můžeme pouze spekulovat, pravděpodobně nebude chybět nějaká varianta 2,0 TDI jako v konceptu. Ze zážehových jednotek se zdá nejpravděpodobnější nasazení agregátu 1,4 TSI.
Pokud se opravdu dostane BlueSport do prodeje je pravděpodobné, že dostane koncernové sourozence v podobě připravovaného Porsche Boxster a pravděpodobně i Audi.
BlueSport zaujme velkými koly umístěnými v rozích karoserie. Koncept využíval devatenáctipalcová kola obutá do pneumatik s pětatřicetiprocentním profilem.
Jednoduchost čiší i z interiéru. Dominantní jsou v něm především sportovní sedadla s výraznou boční oporou a malý sportovní tříramený volant.
Takže budeme držet palce, aby se BlueSport do výroby skutečně dostal. Dnes je již vzácností, že automobilky prosadí do výroby takto koncepčně jednoduchý a lehký sportovní automobil na způsob stylové Mazdy MX5.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.