Podle neoficiálních informací se koncept BlueSport dočká sériové výroby. Vozidlo je ještě ve fázi prototypu, v showroomech by se mohlo objevit v roce 2013.
BlueSport se poprvé představil jako koncept na autosalonu v Detroitu v roce 2009. Kompaktní roadster o délce pouhých 3,99 metru pobere dva pasažéry. Využívá koncepci motoru umístěného před zadní nápravou a pohonu zadní nápravy. Koncept využíval dvoulitrové TDI o výkonu 180 koní a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Dostatečnou dynamiku konceptu dokazuje udávaný údaj o zrychlení na stovku za 6,2 sekundy.
O pohonných jednotkách můžeme pouze spekulovat, pravděpodobně nebude chybět nějaká varianta 2,0 TDI jako v konceptu. Ze zážehových jednotek se zdá nejpravděpodobnější nasazení agregátu 1,4 TSI.
Pokud se opravdu dostane BlueSport do prodeje je pravděpodobné, že dostane koncernové sourozence v podobě připravovaného Porsche Boxster a pravděpodobně i Audi.
BlueSport zaujme velkými koly umístěnými v rozích karoserie. Koncept využíval devatenáctipalcová kola obutá do pneumatik s pětatřicetiprocentním profilem.
Jednoduchost čiší i z interiéru. Dominantní jsou v něm především sportovní sedadla s výraznou boční oporou a malý sportovní tříramený volant.
Takže budeme držet palce, aby se BlueSport do výroby skutečně dostal. Dnes je již vzácností, že automobilky prosadí do výroby takto koncepčně jednoduchý a lehký sportovní automobil na způsob stylové Mazdy MX5.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.