Podle neoficiálních informací bude příští generace crossoveru Suzuki SX4 produktem vyvinutým spolu s VW.
Současná generace Suzuki SX4 je vyvinutá spolu s Fiatem, který ji prodává jako Sedici. Na trh přišla v roce 2006 a skončit by měla přibližně léta páně 2013.
Tou dobou by měla přijít náhrada vyvinutá spolu se spoluvlastníkem značky Suzuki, s Volkswagenem. Ten by měl očekávaný model prodávat i pod svou značkou.
Duch vozu by měl zůstat, tedy malý crossover dodávající klasickému hatchbacku o něco více průchodnosti terénem či spíše neuklizenou silnicí v zimě.
U Volkswagenu vyplní mezeru mezi CrossGolfem a CrossPolem, když přidá možnost pohonu obou náprav, v hierarchii terénních vozů se zařadí pod Tiguan. To vše přibližně roku 2013.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?