V továrně Fiatu v polské Bielsko-Biale se začaly rodit první dvouválcové motor 0,9 pro Fiat 500 a další modely koncernu.
Podobně jako původní Fiat 500, i ten nový bude poháněn dvouválcem. Na rozdíl od něj bude sice ukryt vepředu, to nic ale nemění na tom, že se do automobilů vrací tato dnes již téměř zapomenutá koncepce.
Snížení počtu válců je poměrně logickým vyústěním snahy o downsizing, tedy zmenšování objemů motorů. Objem každého jednotlivého válce není výhodně zmenšovat donekonečna, proto pro motor o objemu 0,845 litru zvolili konstruktéři pouhé dva válce.
Žádný slaboch to ale není, díky přeplňování má tato kompaktní jednotka výkon 86 koní a v blízké budoucnosti přijde i výkonnější, 105koňová jednotka. Na opačnou část spektra zamíří atmosférická 65koňová varianta.
Ve Fiatu 500 se u nového motoru předběžně počítá se spotřebou 4 l/100 km, maximální rychlostí 170 km/h a zrychlením z klidu na stovku za 11 sekund, což jsou pro městský automobil přijatelné hodnoty.
Časem by se měla objevit i hybridní verze a verze na zemní plyn, automobilka má tedy zájem na tom, aby tento zatím jedinečný motor rozvíjela dále. Ročně plánuje vyrobit téměř půl milionu těchto motůrků.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?