K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Fiat začal v Polsku vyrábět dvouválce, pětistovka jde ke kořenům

Marek Litzman, 1. července 2010, 09:05 Google+

V továrně Fiatu v polské Bielsko-Biale se začaly rodit první dvouválcové motor 0,9 pro Fiat 500 a další modely koncernu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat

Fiat | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Podobně jako původní Fiat 500, i ten nový bude poháněn dvouválcem. Na rozdíl od něj bude sice ukryt vepředu, to nic ale nemění na tom, že se do automobilů vrací tato dnes již téměř zapomenutá koncepce.

Snížení počtu válců je poměrně logickým vyústěním snahy o downsizing, tedy zmenšování objemů motorů. Objem každého jednotlivého válce není výhodně zmenšovat donekonečna, proto pro motor o objemu 0,845 litru zvolili konstruktéři pouhé dva válce.

Žádný slaboch to ale není, díky přeplňování má tato kompaktní jednotka výkon 86 koní a v blízké budoucnosti přijde i výkonnější, 105koňová jednotka. Na opačnou část spektra zamíří atmosférická 65koňová varianta.

Ve Fiatu 500 se u nového motoru předběžně počítá se spotřebou 4 l/100 km, maximální rychlostí 170 km/h a zrychlením z klidu na stovku za 11 sekund, což jsou pro městský automobil přijatelné hodnoty.

Časem by se měla objevit i hybridní verze a verze na zemní plyn, automobilka má tedy zájem na tom, aby tento zatím jedinečný motor rozvíjela dále. Ročně plánuje vyrobit téměř půl milionu těchto motůrků.

 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Fiat začal v Polsku vyrábět dvouválce, pětistovka jde ke kořenům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia TDI druhé generace

Svět fascinuje další škodovka. Tipnete si, kolik kilometrů ujela tato Octavia?

Mercedes-AMG E63

Brutální Mercedes-AMG E63 Estate naplno ukazuje, kolik koní má pod kapotou

nehoda Amarok vs. Q7

Oslnilo ho slunce? Zvláštní nehoda měla pro poškozeného překvapivě dobrý konec

MINI

BMW rozšiřuje portfolio na čínském trhu. Úspěch má zajistit elektrické Mini

Škoda PA-II Želva

Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Koncept BMW M Performance Parts

Odlehčená konstrukce inspirovaná světem závodů? BMW představilo nový koncept M Performance Parts

reklama
reklama

Doporučujeme

Zonda R

Pagani Zoda R: nový rekord na Nordschleife

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  2. Československý autobus kabriolet? Vyhlídkové RTO i jako pocta první republice

  3. Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

  4. Kempinkový vůz z říše snů? California XXL nabídne nadstandardní komfort kdekoliv

  5. Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

  6. Nejzbytečnější věc na světě? Úprava auta, kterou asi nic nepřekoná

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud