Na přehlídce rychlých vozů v Goodwoodu se letos ukáže opravdová specialita. Výkon neskutečných 3500 koní z osmnáctiválce o objemu 78 litrů. Neskutečné.
Goodwood je tradičně plný různých superrychlých a supervýkonných šíleností a tohle by mohla být jen jedna z nich. Nemůžeme ale říci, že by byla obyčejná.
To, co se nachází pod... pardon - na kapotě, je totiž obří motor, který pohání těžké stroje, které převážení kusy horniny v povrchových dolech. Tito drobečci, kteří dokáží odvést i přes 200 tun nákladu, opravdu silný motor potřebují. K čemu je však 78 litrů objemu, 3500 koní výkonu a 14 000 Nm točivého momentu z motoru, jehož váha přesahuje 11 tun včetně dvanácti turbodmychadel?
Máte-li pocit, že jde o opravdového motorového mastodonta, musím vás zklamat. Na světě existuje množství ještě větších motorů, používají se v lodích. Těžké tankery a přepravní lodě mají motory, jejichž výkon nezřídka přesáhne i 100 000 koní a to z objemu přes 20 tisíc litrů. Přitom se jedná o motory, které mají přibližně 14 válců. také dosahují maxima při 100 otáčkách za minutu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.