Na přehlídce rychlých vozů v Goodwoodu se letos ukáže opravdová specialita. Výkon neskutečných 3500 koní z osmnáctiválce o objemu 78 litrů. Neskutečné.
Goodwood je tradičně plný různých superrychlých a supervýkonných šíleností a tohle by mohla být jen jedna z nich. Nemůžeme ale říci, že by byla obyčejná.
To, co se nachází pod... pardon - na kapotě, je totiž obří motor, který pohání těžké stroje, které převážení kusy horniny v povrchových dolech. Tito drobečci, kteří dokáží odvést i přes 200 tun nákladu, opravdu silný motor potřebují. K čemu je však 78 litrů objemu, 3500 koní výkonu a 14 000 Nm točivého momentu z motoru, jehož váha přesahuje 11 tun včetně dvanácti turbodmychadel?
Máte-li pocit, že jde o opravdového motorového mastodonta, musím vás zklamat. Na světě existuje množství ještě větších motorů, používají se v lodích. Těžké tankery a přepravní lodě mají motory, jejichž výkon nezřídka přesáhne i 100 000 koní a to z objemu přes 20 tisíc litrů. Přitom se jedná o motory, které mají přibližně 14 válců. také dosahují maxima při 100 otáčkách za minutu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?