Společnost Pagani oznámila, že její model Zonda R je novým držitelem rekordu na Nürburgringu Nordschleife. Nový rekord má hodnotu 6 minut a 47 sekund.
Tímto časem padlo dosavadní nejrychlejší kolo v držení Ferrari 599XX, Pagani jej překonalo o plných 11 sekund a pokořilo tak svého velkého rivala. Video z rekordní jízdy prozatím není k dispozici. Víme jen, že na tuto akci měla Zonda obuty pneumatiky Pirelli P Zero.
Na závěr dodáváme bleskově parametry Zondy R. Pohání ji šestilitrový dvanáctiválec od AMG o výkonu 740 koňských sil a disponuje kroutícím momentem 710 N.m. Zonda se s ním na stovku dostane za 2,7 sekundy a vyvine rychlost až 350 km/h.
Pokud by vám měla stát v garáži, bylo by nutné panu Paganimu převézt na konto nemalý obnos 1,5 milionu Euro.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?