Kedysi Porsche odmietalo vyrobiť SUV. A predstavte si, stalo sa tak. Niekoľko rokov je Cayenne najpredávanejším modelom Porsche. Dočkáme sa jeho menšieho súrodenca?
Prednedávnom Porsche uviedlo na trh nový model Cayenne. Tak ako jeho predchodca, starší model, má predstavzatie nadviazať na veľké úspechy tohto SUV. Cayenne si vzalo ako základ VW Touareg, podľa ktorého Porsche stavalo toto svoje SUV.
Ako už iste viete, menšie SUV sa stali hitom. Audi má Q5, Volkswagen vytvoril Tiguan a napríklad také BMW bude mať novú X3. Preto kolujú reči o tom, že vrcholové vedenie Porsche predsa len chce zaradiť malé Cayenne ako piaty model svojej značky.
Automobilka Porsche zatiaľ žiadne oficiálne stanovisko k tejto veci nepodala, ale podľa nemeckých médii sa k tomuto činu schyľuje celkom vážne. Cenovo by bolo určite prijateľnejšie ako také Cayenne. Ako by sa táto myšlienka páčila vám?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?