Saab je už mimo ohrožení a tak je na čase popřemýšlet co dál. Nadějí je nová postava, která posílí oddělení vývoje designu.
Americky designér Jason Castriota (36) přijal nabídku na post ředitele designu. Jeho cíl je jasný: Určit nový směr, jakým se nové Saaby jak v exteriéru, tak interiéru budou ubírat. A práce na něj čeká dost, protože Saab chce využít hozenou rukavici. Připravuje se velká ofenzíva.
Jason Castriota se narodil v New Yorku, absolvoval Emerson College v Bostonu a potom navštevoval Art Center College v Pasadeně. V roce 2001 se dal do služeb studia Pininfarina v Turíně a v roce 2008 dezertoval k Bertonemu, kde se stal šéfem designu. Následně založil konzultační společnost s pobočkami v New Yorku a Turíně.
Do jeho portfólia patří unikáty jako Ferrari P4/5, Maserati Birdcage 75th, Ferrari 599 GTB Fiorano, Maserati GranTurismo, Rolls-Royce Hyperion a Bertone ZR1 Mantide.
Na novou práci se všichni těší. Jason věří, že se mu povede posunout značku o mílový krok kupředu. Přejme mu to, Saab je už několik desítek let evropskou stálicí a svojí velkou oblibou je poznamenán hlavně na americkém trhu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.