Tesla nám ukázala, čím se hodlá prezentovat v dalších letech. U sedanu rozhodně nezůstane.
Společnost Tesla je jedním z velkých průkopníků v oblasti elektromobilů. Její malé kupé vyvinuté ve spolupráci s Lotusem zaznamenalo obrovský úspěch, ve vývoji tak nyní je i sedan - model S.
Tesla se s tím ale nespokojí a hodlá vyvíjet další vozy. Kromě již zveřejněného sedanu přijde i kabriolet, který by mohl konkurovat Fiskeru Karma Sunset. Ukáže se také vůz s praktickou karoserií typu MPV. A samozřejmě si Tesla nemůže nechat utéct módu crossoverů.
Očekáváme, že všechny vozy budou využívat podobné technologie, tedy akumulátorů zabudovaných v podlaze, díky kterým není vnitřní prostor nijak významně omezen.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.