Ani u Porsche není zapovězeno slovo spotřeba. Normy EU tlačí seč mohou a tím pádem se i tato sportovní automobilka musí poohlédnout p úspornějších technologiích.
Do nového modelového roku Porsche vpravilo tyto technolgoie rovnou dvě. Tou první je použití pneumatiky, které mají menší valivý odpor. Díky tomu klesne spotřeba o neznatelné dvě desetiny litru.
O něco technicky zajímavější je poměrně jednoduchý způsob rekuperace energie. Spočívá ve vyladění připojování a odpojování alternátoru, aby se v maximální míře připojoval při brzdění vozu a získával tak zpět alespoň část energie, oproti tomu při běhu motoru by měl zůstat odpojený. Kromě nižší spotřeby to přinese i zvýšení dostupného výkonu motoru, protože jej při nutnosti maxima nebude brzdit žádný alternátor.
Obě vylepšení se ukáží již brzy a objednat si Panameru bez nich nebude možné.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?