Ani u Porsche není zapovězeno slovo spotřeba. Normy EU tlačí seč mohou a tím pádem se i tato sportovní automobilka musí poohlédnout p úspornějších technologiích.
Do nového modelového roku Porsche vpravilo tyto technolgoie rovnou dvě. Tou první je použití pneumatiky, které mají menší valivý odpor. Díky tomu klesne spotřeba o neznatelné dvě desetiny litru.
O něco technicky zajímavější je poměrně jednoduchý způsob rekuperace energie. Spočívá ve vyladění připojování a odpojování alternátoru, aby se v maximální míře připojoval při brzdění vozu a získával tak zpět alespoň část energie, oproti tomu při běhu motoru by měl zůstat odpojený. Kromě nižší spotřeby to přinese i zvýšení dostupného výkonu motoru, protože jej při nutnosti maxima nebude brzdit žádný alternátor.
Obě vylepšení se ukáží již brzy a objednat si Panameru bez nich nebude možné.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.