Ani u Porsche není zapovězeno slovo spotřeba. Normy EU tlačí seč mohou a tím pádem se i tato sportovní automobilka musí poohlédnout p úspornějších technologiích.
Do nového modelového roku Porsche vpravilo tyto technolgoie rovnou dvě. Tou první je použití pneumatiky, které mají menší valivý odpor. Díky tomu klesne spotřeba o neznatelné dvě desetiny litru.
O něco technicky zajímavější je poměrně jednoduchý způsob rekuperace energie. Spočívá ve vyladění připojování a odpojování alternátoru, aby se v maximální míře připojoval při brzdění vozu a získával tak zpět alespoň část energie, oproti tomu při běhu motoru by měl zůstat odpojený. Kromě nižší spotřeby to přinese i zvýšení dostupného výkonu motoru, protože jej při nutnosti maxima nebude brzdit žádný alternátor.
Obě vylepšení se ukáží již brzy a objednat si Panameru bez nich nebude možné.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?