Dacia Logan se stala v jistém smyslu revolučním vozem. Levné, ale velké auto se stalo ideálem mnoha rodin. Je to ale už šest let...
Dacia Logan přišla na trh v roce 2004. Předpokládaného cenového cíle 5000 euro (asi 130 tisíc korun) se mu sice dosáhnout nepodařilo, s cenovkou pod dvěma sty tisíci korunami je ale i tak jedním z nejlevnějších vozů v nabídce.
Skvělé na Loganu bylo, že nešlo o nějaký obskurní výrobek, ale o recykláty použitých a osvědčených řešení od Renaultu, takže Logan nebyl na rozdíl od dřívějších Dacií tak zoufale nemoderním vozem. O technologickou špičku samozřejmě nikdy nešlo, ale to ani nebyl účel. A zase takový kus mu na ni nezbýval.
V roce 2004 šlo o nevídaný kus, časem mu ale začal docházet dech. Zasloužily se o to paradoxně nejvíce vozy z vlastní stáje, hatchbacku Sandero to přece jenom sluší mnohem více a obří sedmimístné MPV jménem MCV za velmi podobnou cenu je také nabídka přinejmenším hříšně lákavá.
Nyní, po šesti letech, se Logan poroučí z Německa. Tvořil zde jen desetinu prodejů, což bylo zřejmě málo. Německo není typickým sedanovým trhem, na ty si potrpí spíše jinde, můžeme tedy očekávat, že celosvětově to ještě potrvá, než se Logan poroučí. A nebude to bez náhrady.
Vývojové laboratoře v Dacii zatím pilně pracují na dalších projektech. Kromě již dokončeného SUV Duster v blízké době uvidíme větší sedan, který by měl být levnou cestou k přece jenom trochu většímu luxusu a také vůz naopak ještě menší.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.