Dacia Logan se stala v jistém smyslu revolučním vozem. Levné, ale velké auto se stalo ideálem mnoha rodin. Je to ale už šest let...
Dacia Logan přišla na trh v roce 2004. Předpokládaného cenového cíle 5000 euro (asi 130 tisíc korun) se mu sice dosáhnout nepodařilo, s cenovkou pod dvěma sty tisíci korunami je ale i tak jedním z nejlevnějších vozů v nabídce.
Skvělé na Loganu bylo, že nešlo o nějaký obskurní výrobek, ale o recykláty použitých a osvědčených řešení od Renaultu, takže Logan nebyl na rozdíl od dřívějších Dacií tak zoufale nemoderním vozem. O technologickou špičku samozřejmě nikdy nešlo, ale to ani nebyl účel. A zase takový kus mu na ni nezbýval.
V roce 2004 šlo o nevídaný kus, časem mu ale začal docházet dech. Zasloužily se o to paradoxně nejvíce vozy z vlastní stáje, hatchbacku Sandero to přece jenom sluší mnohem více a obří sedmimístné MPV jménem MCV za velmi podobnou cenu je také nabídka přinejmenším hříšně lákavá.
Nyní, po šesti letech, se Logan poroučí z Německa. Tvořil zde jen desetinu prodejů, což bylo zřejmě málo. Německo není typickým sedanovým trhem, na ty si potrpí spíše jinde, můžeme tedy očekávat, že celosvětově to ještě potrvá, než se Logan poroučí. A nebude to bez náhrady.
Vývojové laboratoře v Dacii zatím pilně pracují na dalších projektech. Kromě již dokončeného SUV Duster v blízké době uvidíme větší sedan, který by měl být levnou cestou k přece jenom trochu většímu luxusu a také vůz naopak ještě menší.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?