Dacia Logan se stala v jistém smyslu revolučním vozem. Levné, ale velké auto se stalo ideálem mnoha rodin. Je to ale už šest let...
Dacia Logan přišla na trh v roce 2004. Předpokládaného cenového cíle 5000 euro (asi 130 tisíc korun) se mu sice dosáhnout nepodařilo, s cenovkou pod dvěma sty tisíci korunami je ale i tak jedním z nejlevnějších vozů v nabídce.
Skvělé na Loganu bylo, že nešlo o nějaký obskurní výrobek, ale o recykláty použitých a osvědčených řešení od Renaultu, takže Logan nebyl na rozdíl od dřívějších Dacií tak zoufale nemoderním vozem. O technologickou špičku samozřejmě nikdy nešlo, ale to ani nebyl účel. A zase takový kus mu na ni nezbýval.
V roce 2004 šlo o nevídaný kus, časem mu ale začal docházet dech. Zasloužily se o to paradoxně nejvíce vozy z vlastní stáje, hatchbacku Sandero to přece jenom sluší mnohem více a obří sedmimístné MPV jménem MCV za velmi podobnou cenu je také nabídka přinejmenším hříšně lákavá.
Nyní, po šesti letech, se Logan poroučí z Německa. Tvořil zde jen desetinu prodejů, což bylo zřejmě málo. Německo není typickým sedanovým trhem, na ty si potrpí spíše jinde, můžeme tedy očekávat, že celosvětově to ještě potrvá, než se Logan poroučí. A nebude to bez náhrady.
Vývojové laboratoře v Dacii zatím pilně pracují na dalších projektech. Kromě již dokončeného SUV Duster v blízké době uvidíme větší sedan, který by měl být levnou cestou k přece jenom trochu většímu luxusu a také vůz naopak ještě menší.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?