Dacia Logan v Německu končí, je to předzvěst náhrady?

Marek Litzman, 21. června 2010, 12:55 Google+

Dacia Logan se stala v jistém smyslu revolučním vozem. Levné, ale velké auto se stalo ideálem mnoha rodin. Je to ale už šest let...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Logan

Logan | foto: Renault

Sdílejte článek

Dacia Logan přišla na trh v roce 2004. Předpokládaného cenového cíle 5000 euro (asi 130 tisíc korun) se mu sice dosáhnout nepodařilo, s cenovkou pod dvěma sty tisíci korunami je ale i tak jedním z nejlevnějších vozů v nabídce.

Skvělé na Loganu bylo, že nešlo o nějaký obskurní výrobek, ale o recykláty použitých a osvědčených řešení od Renaultu, takže Logan nebyl na rozdíl od dřívějších Dacií tak zoufale nemoderním vozem. O technologickou špičku samozřejmě nikdy nešlo, ale to ani nebyl účel. A zase takový kus mu na ni nezbýval.

V roce 2004 šlo o nevídaný kus, časem mu ale začal docházet dech. Zasloužily se o to paradoxně nejvíce vozy z vlastní stáje, hatchbacku Sandero to přece jenom sluší mnohem více a obří sedmimístné MPV jménem MCV za velmi podobnou cenu je také nabídka přinejmenším hříšně lákavá.

Nyní, po šesti letech, se Logan poroučí z Německa. Tvořil zde jen desetinu prodejů, což bylo zřejmě málo. Německo není typickým sedanovým trhem, na ty si potrpí spíše jinde, můžeme tedy očekávat, že celosvětově to ještě potrvá, než se Logan poroučí. A nebude to bez náhrady.

Vývojové laboratoře v Dacii zatím pilně pracují na dalších projektech. Kromě již dokončeného SUV Duster v blízké době uvidíme větší sedan, který by měl být levnou cestou k přece jenom trochu většímu luxusu a také vůz naopak ještě menší.

Vytisknout

Diskuze: Dacia Logan v Německu končí, je to předzvěst náhrady?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Panamera

Porsche tlačí na spotřebu, u Panamery ji srazila o litr.

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud