V Saudské Arábii se chystá do výroby první vůz tamní provenience. Dílo Královské Saudské univerzity (KSU) je nadmíru zajíjímavé.
Na univerzitě vyvinutý vůz má svůj základ v Mercedesu třídy G. S vývojem také pomáhala Magna Steyr. Terénní základ tedy dává dobré vlastnosti pro prohánění se v pouštích poloostrovního státu.
Naprosto svébytný je interiér i exteriér. Oboje je upraveno pro tamní poměry, zvláště interiér, jehož fotky nebyly zveřejněny, by měl být tím pravým pro šejky.
Vůz představil 14. června sám král Abdulláh, který se o vývoj velmi zajímá a sám do něj investoval.
Výkony ani technické parametry nebyly zveřejněny, očekává se však, že je použito to nejlepší, co se dodává do Mercedesu G, tedy motor 5,5 litru o výkonu 386 koní.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?