Mladoboleslavská automobilka změnila podmínky prodeje ojetých osobních vozů zaměstnancům firmy, snaží se zabránit šedým obchodům s vozy. Ve čtvrtek o tom informoval časopis Škodovácký odborář.
Škodovácké odbory se zasadily o to, aby zaměstnanci kupovali ojeté osobní vozy za stejnou cenu, za jakou je firma nabízí smluvním obchodníkům. Ti totiž v minulosti získávali auta s větší slevou než zaměstnanci automobilky.
Nyní jsou stanoveny dvě ceny: tržní a zaměstnanecká. Tržní cenu určuje expertní společnost. Zaměstnanecká vznikne tak, že se od tržní ceny odečte marže osm až 11 procent podle modelové řady. Od výsledku se odečte dalších tři až šest procent podle modelové řady a vznikne cena, která platí pro zaměstnance i pro smluvní obchodníky.
Za zaměstnaneckou cenu si pracovník může koupit vůz pouze při financování prostřednictvím leasingové společnosti Škofin. Podle firmy to má zabránit šedým obchodům s vozy. Zaplatit lze až 95 procent ceny vozu s doplatkem do jednoho roku. Úroky, které zaměstnanec zaplatí, bude firma kompenzovat poukázkou na nákup originálního příslušenství, dílů nebo služeb Škody.
Pokud chce zaměstnanec koupit vůz zcela bez financování prostřednictvím Škofinu, pak musí zaplatit tržní cenu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?