Mladoboleslavská automobilka změnila podmínky prodeje ojetých osobních vozů zaměstnancům firmy, snaží se zabránit šedým obchodům s vozy. Ve čtvrtek o tom informoval časopis Škodovácký odborář.
Škodovácké odbory se zasadily o to, aby zaměstnanci kupovali ojeté osobní vozy za stejnou cenu, za jakou je firma nabízí smluvním obchodníkům. Ti totiž v minulosti získávali auta s větší slevou než zaměstnanci automobilky.
Nyní jsou stanoveny dvě ceny: tržní a zaměstnanecká. Tržní cenu určuje expertní společnost. Zaměstnanecká vznikne tak, že se od tržní ceny odečte marže osm až 11 procent podle modelové řady. Od výsledku se odečte dalších tři až šest procent podle modelové řady a vznikne cena, která platí pro zaměstnance i pro smluvní obchodníky.
Za zaměstnaneckou cenu si pracovník může koupit vůz pouze při financování prostřednictvím leasingové společnosti Škofin. Podle firmy to má zabránit šedým obchodům s vozy. Zaplatit lze až 95 procent ceny vozu s doplatkem do jednoho roku. Úroky, které zaměstnanec zaplatí, bude firma kompenzovat poukázkou na nákup originálního příslušenství, dílů nebo služeb Škody.
Pokud chce zaměstnanec koupit vůz zcela bez financování prostřednictvím Škofinu, pak musí zaplatit tržní cenu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.