Již tři roky se spekuluje o společném projektu Porsche s Audi, z toho měl vzejít malý sporťák s motorem uprostřed. Nyní, kdy se chystá začlenění Porsche do koncernu VW se situace značně změnila. Nicméně nevyužít projektu E-tron k výrobě neelektrické verze by byl hřích. E-tron by se měl v sériové produkci objevit v roce 2012, tento termín není nereálný ani pro R4. Nicméně jde zatím pouze o spekulace, automobilka R4 zatím nepotvrdila.
Koncepce R4 je jasná, motor by byl posazen před zadní nápravou. Spekuluje se o použití řadového 2,5 litrového pětiválce a také o čtyřválcovém dvoulitru TFSI. Vzhledově se víceméně neodlišuje od E-tronu. Zbavil se jeho masky a kol a byl více přiblížen k R8. Technicky se předpokládá ústup Audi u R4 od drahých kompozitů ke klasické oceli či hliníku. Koncepce R4 odpovídá roadsteru VW BlueSport představenému v Detroitu jako studie v roce 2009.
Takže nezbývá než doufat že nakonec R4 dostane zelenou. Do budoucna asi není vyloučena produkce sesterských spřízněných modelů Audi R4/Posche Boxster/VW BlueSport.