Když Audi ukázalo letos v Detroitu koncept E-tron fandové sportovních aut se zaradovali. Menší sestra R8 se objevila na obzoru. I když E-tron je další obligátní elektromobil, z ní vycházející R4 spalující benzín zní zajímavě.
Již tři roky se spekuluje o společném projektu Porsche s Audi, z toho měl vzejít malý sporťák s motorem uprostřed. Nyní, kdy se chystá začlenění Porsche do koncernu VW se situace značně změnila. Nicméně nevyužít projektu E-tron k výrobě neelektrické verze by byl hřích. E-tron by se měl v sériové produkci objevit v roce 2012, tento termín není nereálný ani pro R4. Nicméně jde zatím pouze o spekulace, automobilka R4 zatím nepotvrdila.
Koncepce R4 je jasná, motor by byl posazen před zadní nápravou. Spekuluje se o použití řadového 2,5 litrového pětiválce a také o čtyřválcovém dvoulitru TFSI. Vzhledově se víceméně neodlišuje od E-tronu. Zbavil se jeho masky a kol a byl více přiblížen k R8. Technicky se předpokládá ústup Audi u R4 od drahých kompozitů ke klasické oceli či hliníku. Koncepce R4 odpovídá roadsteru VW BlueSport představenému v Detroitu jako studie v roce 2009.
Takže nezbývá než doufat že nakonec R4 dostane zelenou. Do budoucna asi není vyloučena produkce sesterských spřízněných modelů Audi R4/Posche Boxster/VW BlueSport.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?