Klebety ohľadom dieslom poháňanej Imprezy WRX STi po 1. krát unikli pred viac ako dvomi rokmi, a teraz sú zase tu...
Nariadenia ohľadom limitu vypúšťania emisií CO2 v Európe môžu viesť k vyvinutiu vysokovýkonnej dieslovej Imprezy. Predpoklady sú také, že ropu spaľujúca Impreza STi by mala poskytnúť minimálne 200 koní a točivý moment 300Nm. V ponuke by mali ale ostať aj benzínové modely. Nový motor postavený na základe terajšieho 1,5 litrového agregátu v základnej Impreze, by mohol ponúknuť väčšiu silu, taktiež v spolupráci s ďalšími technológiami ako je priame vstrekovanie. Aj keby Subaru vyvíjalo dieslovú Imprezu STi, nie je tu žiadne potvrdenie, že tento model by bol zahrnutý do ponuky v USA.Samozrejme Subaru Impreza WRX STi nežije vo vákuu. Jej dlhoročný rival Mitsubishi Lancer Evo chce vytvoriť hybridnú verziu tohto automobilu. Dávnejšie plány ohľadom hybridu boli pozastavené kvôli tomu, že Mitsubishi sa viac sústredilo na diesel. V pláne je zahrnuté zachovať sofistikovaný pohon 4x4 a zrýchlenie 0-100 pod 5 sekúnd a emisie CO2 nižšie ako 200 g/km.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?