Klebety ohľadom dieslom poháňanej Imprezy WRX STi po 1. krát unikli pred viac ako dvomi rokmi, a teraz sú zase tu...
Nariadenia ohľadom limitu vypúšťania emisií CO2 v Európe môžu viesť k vyvinutiu vysokovýkonnej dieslovej Imprezy. Predpoklady sú také, že ropu spaľujúca Impreza STi by mala poskytnúť minimálne 200 koní a točivý moment 300Nm. V ponuke by mali ale ostať aj benzínové modely. Nový motor postavený na základe terajšieho 1,5 litrového agregátu v základnej Impreze, by mohol ponúknuť väčšiu silu, taktiež v spolupráci s ďalšími technológiami ako je priame vstrekovanie. Aj keby Subaru vyvíjalo dieslovú Imprezu STi, nie je tu žiadne potvrdenie, že tento model by bol zahrnutý do ponuky v USA.Samozrejme Subaru Impreza WRX STi nežije vo vákuu. Jej dlhoročný rival Mitsubishi Lancer Evo chce vytvoriť hybridnú verziu tohto automobilu. Dávnejšie plány ohľadom hybridu boli pozastavené kvôli tomu, že Mitsubishi sa viac sústredilo na diesel. V pláne je zahrnuté zachovať sofistikovaný pohon 4x4 a zrýchlenie 0-100 pod 5 sekúnd a emisie CO2 nižšie ako 200 g/km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.