Land Rover Defender je ten nejtvrdší pracant do všech situací. Nedokáže jezdit snad jen po kolmé zdi. Ale co s ním ti Italové udělali...
Sportovní sedačky čalouněné oranžovou kůží a alcantrou, sportovní karbonový volant, maximální výbava. To je vizitka kdysi terénního dříče.
Tunerské společnosti Aznom a Romeo Ferraris se rozhodly přiostřit tohoto tradičního dříče hasičů a vojáků. Kromě vyšperkování výbavy tu máme navýšený výkon dieselového motoru o objemu 2,4 litru, jeho výkon narostl z 122 na 152 koní.
Na karoserii se objevilo plno karbonu, je z něj udělán i ochranný štít a to už o něčem svědčí. Tedy o zbytečnosti.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?