General Motors to má tažké pri reštrukturalizácii svojich značiek v USA, ale nemôžme zabudnúť ani na divízie v Európe ako napríklad Opel.
Opel žiadal o finančnú pomoc, aby mohol dať spoločnosť späť do starých koľají a začal fungovať znovu na plnú kapacitu. Ako ste mohli zachytiť minulý mesiac, General Motors sa dohodlo na fungovaní v Opli s nemeckými pracovníkmi. Súhlasili, že vzdajú zisku 1,3 miliardy Eur počas nasledujúcich štyroch rokov, pretože preniaze je najlepšie investovať do rozvoja produktov značky Opel.
Teraz sa objavili horšie správy pretože nemecká vláda zamietla požiadavku General Motors ohľadom finančnej pomoci pre Opel vo výške 1,1 miliardy Eur. Rainer Bruederle, nemecký minister financii povedal do médii, že je presvedčený, že Opel má dobrú budúcnosť aj bez tejto finančnej pomoci.
Napriek tomu, General Motors je pripravená podporiť Opel reštrukturalizáciou vo výške 1,9 miliardy Eur, aj keď automobilka dúfa, že nájde 1,8 miliardy Eur vo forme pôžičky od iných európskych krajín. Reštrukturalizácia v Opli prebieha bez ohľadu na finančnú podporu, ale dodal, že finančná podpora by skutočne pomohla v tomto procese.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.