Vozy od automobilky Mitsuoka jsou vždycky vděčným tématem. Tak divně nevypadá snad nic jiného na světě.
Totální úlet od Mitsuoky, sporťák Orochi, se ukazuje ve zlaté edici. Čím je zlatá? Těžko říci, asi ničím, jen je doplněna o několik spoilerů a dalších doplňků.
Orochi je dvousedadlovým sportovním kupé, které má pod kapotou motor o výkonu 233 koní, jde o šestiválec od Toyoty.
Za pozornost určitě stojí zveřejnění ceny v Evropě. Ačkoliv oficiálně tu nemá Mitsuoka dealera, cena byla stanovena na 95 tisíc euro, tedy asi 2,5 milionu korun. Vyrobeno bude jen 20 těchto speciálních kousků, ale můžete si být jisti, že si je s ničím nespletete.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.