V dnešných časoch sú nemecké SUV na rekordne nízkych cenách, tak ako aj Audi, Mercedes-Benz a Porsche. Všetci ponúkajú buď jedno alebo viac športovo ladených SUV vozidiel.
Ale spomeňme si na rok 1999. Vozidlo, ktoré začalo tento trend bola bavorská X5. O jedenásť rokov neskôr, má toho najväčší ponúkaný bavorák stále čo povedať, najmä ak automobilka práve oslavuje milióntu X5, ktorá práve zchádza z výrobnej linky.Teraz je X5 výborná ako nikdy predtým. Ponúka paletu benzínových a dieslových agregátov, tak isto ako aj horúcu M-kovú verziu, ktorá ako sa zdá je zbytočná, ohromujúco dobre drží na ceste. X5 s číslom 1 000 000 sa iba nedávno vynorila z fabriky v Spartanburg sídliacej v Južnej Karolíne. Je na ceste k zákazníkovi do Číny a má čiernu metalízu Sapphire a interiér s tmavoškoricovým koženým spracovaním.Vzhľadom k debutu X5, BMW radu X sa rozrástol o ďalšie autá ako X6, X3 a X1 a pošuškáva sa o ďalších vozidlách v rade X.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.