V dnešných časoch sú nemecké SUV na rekordne nízkych cenách, tak ako aj Audi, Mercedes-Benz a Porsche. Všetci ponúkajú buď jedno alebo viac športovo ladených SUV vozidiel.
Ale spomeňme si na rok 1999. Vozidlo, ktoré začalo tento trend bola bavorská X5. O jedenásť rokov neskôr, má toho najväčší ponúkaný bavorák stále čo povedať, najmä ak automobilka práve oslavuje milióntu X5, ktorá práve zchádza z výrobnej linky.Teraz je X5 výborná ako nikdy predtým. Ponúka paletu benzínových a dieslových agregátov, tak isto ako aj horúcu M-kovú verziu, ktorá ako sa zdá je zbytočná, ohromujúco dobre drží na ceste. X5 s číslom 1 000 000 sa iba nedávno vynorila z fabriky v Spartanburg sídliacej v Južnej Karolíne. Je na ceste k zákazníkovi do Číny a má čiernu metalízu Sapphire a interiér s tmavoškoricovým koženým spracovaním.Vzhľadom k debutu X5, BMW radu X sa rozrástol o ďalšie autá ako X6, X3 a X1 a pošuškáva sa o ďalších vozidlách v rade X.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?