BMW. M3 GT2. Jeff Koons. Mix farieb. 500 koní. Ako to spolu vyzerá?
V Parížskom centre moderného umenia – Centre Pompidou, sa 1.6. predstavil 17. vozidlo série BMW Art Car. Prítomných bolo 300 hostí. Hlavná hviezda bol okrem auta BMW M3 GT2 dizajnér Jeff Koons, ktorý sa na auto aj podpísal. Auto bude navyše štartovať na 24 hodinovke Le Mans.Jeff Koons prejavil záujem navrhnúť dizajn BMW Art Car už pred 7 rokmi. Koons je povestný automobilový nadšenec. Týmto 17. autom zároveň séria BMW Art Car oslávila svoje 35. výročie. Zmes farieb má symbolizovať rýchlosť, pružnosť a dynamiku. Auto určite zaujme aj keď sa nehýbe.Ako základ zavodnej M3 GT2 poslúžil model M3 E92. Výkon bol z 420 koní zvýšený na 500 koní, GT2 prešla taktiež výraznou odtučnovacou kúrou. Drag z 0-100 je M3 GT2 schopné dosiahnuť za 3,4 sekundy. Toto auto, vyhralo 24 hodinový závod tohto roku taktiež na Nürburgringu, čo je po všetkých stránkach dá sa povedať najnáročnejšia trať.
Celé si to môžete pozrieť aj na videu:
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.