BMW. M3 GT2. Jeff Koons. Mix farieb. 500 koní. Ako to spolu vyzerá?
V Parížskom centre moderného umenia – Centre Pompidou, sa 1.6. predstavil 17. vozidlo série BMW Art Car. Prítomných bolo 300 hostí. Hlavná hviezda bol okrem auta BMW M3 GT2 dizajnér Jeff Koons, ktorý sa na auto aj podpísal. Auto bude navyše štartovať na 24 hodinovke Le Mans.Jeff Koons prejavil záujem navrhnúť dizajn BMW Art Car už pred 7 rokmi. Koons je povestný automobilový nadšenec. Týmto 17. autom zároveň séria BMW Art Car oslávila svoje 35. výročie. Zmes farieb má symbolizovať rýchlosť, pružnosť a dynamiku. Auto určite zaujme aj keď sa nehýbe.Ako základ zavodnej M3 GT2 poslúžil model M3 E92. Výkon bol z 420 koní zvýšený na 500 koní, GT2 prešla taktiež výraznou odtučnovacou kúrou. Drag z 0-100 je M3 GT2 schopné dosiahnuť za 3,4 sekundy. Toto auto, vyhralo 24 hodinový závod tohto roku taktiež na Nürburgringu, čo je po všetkých stránkach dá sa povedať najnáročnejšia trať.
Celé si to môžete pozrieť aj na videu:
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?