Range Rover, jeden ze zakladatelů třídy luxusních terénních vozů, slaví čtyřicet let své existence.
Range Rover byl původně vyvinut jako most pro expanzi Land Roveru do USA. Ta tehdy vyžadovala velká SUV vybavená silnými motory a právě takový Range Rover byl. Představil se v půli června roku 1970, za pár dní tomu tedy bude přesně 40 let. Dnes je možná trochu nepředstavitelné, že se tento zajímavý vůz vyráběl původně pouze se třemi dveřmi, pětidveřová varianta přišla až po jedenácti letech.
Land Rover dlouho odolával vábení nahradit legendární vůz novou generací. Systém permanentní evoluce vydržel až do roku 1994, kdy přišla druhá generace Range Roveru, vyrobená již pod taktovkou BMW. Třetí generace se ukázala po osmi letech.
Range Rover byl za svůj dlouhý život několikrát významným inovátorem, do této třídy vnesl prvky jako vinuté pružení, ABS, airbagy a další. Nejen proto si Range Rovery oblíbila například britská královská rodina či papež.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?