Range Rover, jeden ze zakladatelů třídy luxusních terénních vozů, slaví čtyřicet let své existence.
Range Rover byl původně vyvinut jako most pro expanzi Land Roveru do USA. Ta tehdy vyžadovala velká SUV vybavená silnými motory a právě takový Range Rover byl. Představil se v půli června roku 1970, za pár dní tomu tedy bude přesně 40 let. Dnes je možná trochu nepředstavitelné, že se tento zajímavý vůz vyráběl původně pouze se třemi dveřmi, pětidveřová varianta přišla až po jedenácti letech.
Land Rover dlouho odolával vábení nahradit legendární vůz novou generací. Systém permanentní evoluce vydržel až do roku 1994, kdy přišla druhá generace Range Roveru, vyrobená již pod taktovkou BMW. Třetí generace se ukázala po osmi letech.
Range Rover byl za svůj dlouhý život několikrát významným inovátorem, do této třídy vnesl prvky jako vinuté pružení, ABS, airbagy a další. Nejen proto si Range Rovery oblíbila například britská královská rodina či papež.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.