Range Rover, jeden ze zakladatelů třídy luxusních terénních vozů, slaví čtyřicet let své existence.
Range Rover byl původně vyvinut jako most pro expanzi Land Roveru do USA. Ta tehdy vyžadovala velká SUV vybavená silnými motory a právě takový Range Rover byl. Představil se v půli června roku 1970, za pár dní tomu tedy bude přesně 40 let. Dnes je možná trochu nepředstavitelné, že se tento zajímavý vůz vyráběl původně pouze se třemi dveřmi, pětidveřová varianta přišla až po jedenácti letech.
Land Rover dlouho odolával vábení nahradit legendární vůz novou generací. Systém permanentní evoluce vydržel až do roku 1994, kdy přišla druhá generace Range Roveru, vyrobená již pod taktovkou BMW. Třetí generace se ukázala po osmi letech.
Range Rover byl za svůj dlouhý život několikrát významným inovátorem, do této třídy vnesl prvky jako vinuté pružení, ABS, airbagy a další. Nejen proto si Range Rovery oblíbila například britská královská rodina či papež.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?