Nissan na podzim začne prodávat svůj model Juke. Již dnes známe cenu, vzhledem k osobitosti nebude nijak vysoká.
Nissan svým crossoverem Juke vzbudil povyk. Jen málokteré auto má tak šílené tvary jako tento svalnatý terénní vůz na silnici.
Juke přijde na trh s nepříliš bohatou výbavou, která sice v základu zahrne šestici airbagů, ESP a například palubní počítač, chybí ji ale klimatizace i autorádio. Tyto prvky se společně s ovládáním autorádia na volantu, bluetooth, tempomatem nacházejí v už poměrně dobře vybaveném modelu Acenta. Příplatek 41 tisíc za tuto výbavu se určitě vyplatí.
Nejvyšší výbava Tekna přidává například zadní parkovací kameru společně s displejem na palubní desce, světelný a dešťový senzor a automatickou klimatizaci, přičemž příplatek za maximální luxus je 16-36 tisíc, v závislosti na vybraném motoru.
Motory jsou v nabídce tři, základem je 117 koní výkonná 1,6, která může být spřažena s pětistupňovým manuálem nebo převodovkou CVT. Vyšší verze lépe reprezentuje také 1,6, ovšem s vysokým výkonem 190 koní. Tu je možné zakoupit jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak i s plynulou převodovkou CTV, která je standardně spojena s pohonem všech kol. Diesel zastupuje 1,5 o výkonu 110 koní, standardem je šestistupňový manuál.
Cena za základní motor s manuálem a základní výbavu je 369 tisíc korun. Za 426 tisíc je možné zakoupit také diesel v základní výbavě, jiné motory se v základu neprodávají.
Vyšší výbavu Acenta je možné mít s motorem 1,6 (117 koní) za 410 tisíc, příplatek za CVT činí 40 tisíc korun. K nejvyšší výbavě je třeba připočítat 36 tisíc korun.
Přeplňovanou 1,6 DIG-T je možné kupit za rovný půlmilion ve střední výbavě, příplatek na tu nejvyšší je 16 tisíc. Nejvyšší motorizace s pohonem všech kol stojí o 80 tisíc více, je ale k dispozici jen s nejvyšší výbavou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?