Ekologické zákony pomalu ale jistě odepisují staré legendární vozy. Třeba takové Mercedesy z 90. let, které platily za absolutní špičku.
Nesmrtelné vozy, na které mnozí majitelé nedají dopustit ani po statisících najetých kilometrech, jsou pomalu ale jistě vytlačovány označováním vozů žlutými a zelenými známkami podle toho, jakou emisní normu vůz splňuje. Poslední kapkou byl pro Mercedes zařazení Stuttgartu do tohoto systému, který umožní vjezd do města jen vozů dostatečně ekologickým.
Pro své legendární vozy z 90 let, tedy modely W124 a W210, které dnes známe jako třídu E, a modely W201 a W202, které dnes pokračují jako třída C, připravil filtr pevných částic.
Vzhledem k tomu, že tyto dnes již archaické, přesto neskutečně odolné a bezporuchové vozy, mají jen takzvané komůrkové diesely, kterým se o ekologických limitech ani nesnilo, je pálení sazí ve filtru jedinou možností. Mercedesy tak dosáhnou alespoň na normu Euro 2
Sada pro úpravu vyjde majitele na nemalých 1666 euro (43 tisíc korun) + montáž. Odměnou mu bude snížená sazba silniční daně, která se odvíjí od ekologické normy, malá státní dotace (330 euro) a především možnost vjezdu do "zakázaných zón."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?