Ekologické zákony pomalu ale jistě odepisují staré legendární vozy. Třeba takové Mercedesy z 90. let, které platily za absolutní špičku.
Nesmrtelné vozy, na které mnozí majitelé nedají dopustit ani po statisících najetých kilometrech, jsou pomalu ale jistě vytlačovány označováním vozů žlutými a zelenými známkami podle toho, jakou emisní normu vůz splňuje. Poslední kapkou byl pro Mercedes zařazení Stuttgartu do tohoto systému, který umožní vjezd do města jen vozů dostatečně ekologickým.
Pro své legendární vozy z 90 let, tedy modely W124 a W210, které dnes známe jako třídu E, a modely W201 a W202, které dnes pokračují jako třída C, připravil filtr pevných částic.
Vzhledem k tomu, že tyto dnes již archaické, přesto neskutečně odolné a bezporuchové vozy, mají jen takzvané komůrkové diesely, kterým se o ekologických limitech ani nesnilo, je pálení sazí ve filtru jedinou možností. Mercedesy tak dosáhnou alespoň na normu Euro 2
Sada pro úpravu vyjde majitele na nemalých 1666 euro (43 tisíc korun) + montáž. Odměnou mu bude snížená sazba silniční daně, která se odvíjí od ekologické normy, malá státní dotace (330 euro) a především možnost vjezdu do "zakázaných zón."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.