Ekologické zákony pomalu ale jistě odepisují staré legendární vozy. Třeba takové Mercedesy z 90. let, které platily za absolutní špičku.
Nesmrtelné vozy, na které mnozí majitelé nedají dopustit ani po statisících najetých kilometrech, jsou pomalu ale jistě vytlačovány označováním vozů žlutými a zelenými známkami podle toho, jakou emisní normu vůz splňuje. Poslední kapkou byl pro Mercedes zařazení Stuttgartu do tohoto systému, který umožní vjezd do města jen vozů dostatečně ekologickým.
Pro své legendární vozy z 90 let, tedy modely W124 a W210, které dnes známe jako třídu E, a modely W201 a W202, které dnes pokračují jako třída C, připravil filtr pevných částic.
Vzhledem k tomu, že tyto dnes již archaické, přesto neskutečně odolné a bezporuchové vozy, mají jen takzvané komůrkové diesely, kterým se o ekologických limitech ani nesnilo, je pálení sazí ve filtru jedinou možností. Mercedesy tak dosáhnou alespoň na normu Euro 2
Sada pro úpravu vyjde majitele na nemalých 1666 euro (43 tisíc korun) + montáž. Odměnou mu bude snížená sazba silniční daně, která se odvíjí od ekologické normy, malá státní dotace (330 euro) a především možnost vjezdu do "zakázaných zón."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?