Mikrovůz T.27 nás nechává více nahlídnout do své kontrukce, Gordon Murray uvolnil nové informace.
O T.27 jsme již psali zde:
http://news.autoroad.cz/zajimavosti/33232-murray-t-27-prelomovy-mikroelektromobil/
Podle nových informací bude T.27 vážit 680 kg včetně baterie,. Jeho rozměry budou 2,5 m do délky, 1,3 m na šířku a 1,6 m na výšku. Rozvor náprav T.27 bude 1,78 m.
Elektromotor od společnosti Zytek nabídne výkon 25 kW, to bude T.27 stačit na maximálku 105 km/h a zrychlení na stovku pod 15 sekund. Dojezd se odhaduje na solidních 130 až 160 kliomerů.
Poháněna bude přední náprava, součástí minivozítka budou i systémy ABS, ESP a kontrola trakce. Vozítko bude jezdit na pneumatikách 145/70 R13. Zavazadlový prostor pojme 190 litrů bagáže. To rozhodně nejsou parametry za které by se mělo T.27 stydět.
Koncepce pohonu je patrná s přidaného schématu. Vývoj T.27 byl zahájen loni v listopadu, dokončení prvního fukčního prototypu se předpokládá v dubnu 2011.
Nová továrna na výrobu typů T.25 a T.27 by měla v Británii vytvořit 6 tisíc nových pracovních míst. Jedná se o čistě britský projekt. Do budoucna se počítá s vybudováním několika továren po celém světě. Uvidíme zda všechny ambiciózní plány génia Murraye vyjdou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?