Mikrovůz T.27 nás nechává více nahlídnout do své kontrukce, Gordon Murray uvolnil nové informace.
O T.27 jsme již psali zde:
http://news.autoroad.cz/zajimavosti/33232-murray-t-27-prelomovy-mikroelektromobil/
Podle nových informací bude T.27 vážit 680 kg včetně baterie,. Jeho rozměry budou 2,5 m do délky, 1,3 m na šířku a 1,6 m na výšku. Rozvor náprav T.27 bude 1,78 m.
Elektromotor od společnosti Zytek nabídne výkon 25 kW, to bude T.27 stačit na maximálku 105 km/h a zrychlení na stovku pod 15 sekund. Dojezd se odhaduje na solidních 130 až 160 kliomerů.
Poháněna bude přední náprava, součástí minivozítka budou i systémy ABS, ESP a kontrola trakce. Vozítko bude jezdit na pneumatikách 145/70 R13. Zavazadlový prostor pojme 190 litrů bagáže. To rozhodně nejsou parametry za které by se mělo T.27 stydět.
Koncepce pohonu je patrná s přidaného schématu. Vývoj T.27 byl zahájen loni v listopadu, dokončení prvního fukčního prototypu se předpokládá v dubnu 2011.
Nová továrna na výrobu typů T.25 a T.27 by měla v Británii vytvořit 6 tisíc nových pracovních míst. Jedná se o čistě britský projekt. Do budoucna se počítá s vybudováním několika továren po celém světě. Uvidíme zda všechny ambiciózní plány génia Murraye vyjdou.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.