Mikrovůz T.27 nás nechává více nahlídnout do své kontrukce, Gordon Murray uvolnil nové informace.
O T.27 jsme již psali zde:
http://news.autoroad.cz/zajimavosti/33232-murray-t-27-prelomovy-mikroelektromobil/
Podle nových informací bude T.27 vážit 680 kg včetně baterie,. Jeho rozměry budou 2,5 m do délky, 1,3 m na šířku a 1,6 m na výšku. Rozvor náprav T.27 bude 1,78 m.
Elektromotor od společnosti Zytek nabídne výkon 25 kW, to bude T.27 stačit na maximálku 105 km/h a zrychlení na stovku pod 15 sekund. Dojezd se odhaduje na solidních 130 až 160 kliomerů.
Poháněna bude přední náprava, součástí minivozítka budou i systémy ABS, ESP a kontrola trakce. Vozítko bude jezdit na pneumatikách 145/70 R13. Zavazadlový prostor pojme 190 litrů bagáže. To rozhodně nejsou parametry za které by se mělo T.27 stydět.
Koncepce pohonu je patrná s přidaného schématu. Vývoj T.27 byl zahájen loni v listopadu, dokončení prvního fukčního prototypu se předpokládá v dubnu 2011.
Nová továrna na výrobu typů T.25 a T.27 by měla v Británii vytvořit 6 tisíc nových pracovních míst. Jedná se o čistě britský projekt. Do budoucna se počítá s vybudováním několika továren po celém světě. Uvidíme zda všechny ambiciózní plány génia Murraye vyjdou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.