Malajská automobilka Proton podle všeho oznámí v příštích dnech alianci s koncernem Volkswagen. Mělo by se tak stát do dvou týdnů.
Malajská vláda se v poslední době usilovně snaží získat pro Proton partnera. Jednání s Volkswagenem již jednou zkrachovala, bylo tomu tak před třemi lety.
Výsledek jednání mezi Volkswagenem a Protonem by měl být znám do dvou týdnů, přičemž Protonu jde mimo jiné o sdílení výrobních kapacit a možnosti obsadit nové trhy.
Volkswagen má v plánu stát se do osmi let největším výrobcem aut na světě. Akvizice automobilek by mu v tomto mohly pomoct. Nyní Volkswagen vlastní Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat, Scanii a Škodu, značný podíl má i v MANu a Suzuki.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.