Již uplynula dvě desetiletí od doby kdy vznikla divize produkčních aut McLarenu. Již je tomu tak dlouho od zrodu nezapomenutelného a vyjímečného McLarenu F1.
Společnost McLaren se rozhodla uplatnit své zkušenosti ze závodní dráhy v oblasti produkčních supersportů. Tým který F1 postavil pod vedením Gordona Murraye se poprvé sešel v březnu 1990.
McLaren F1 byl v mnohém revoluční, byl to první produkční vůz využívající karbonové šasi a dodnes jde o nejrychlejší vůz s atmosférickým sáním. Nekonvenční byla i jeho koncepce s volantem v ose a třímístná kabina. K prvnímu majiteli se dostal v prosinci 1993. Jeho dvanáctiválec od BMW o síle 627 koní to dokázal rozjet na 384 km/h.
V roce 1994 McLaren pod tlakem zákazníků vivinul během třech měsíců okruhovou verzi pro třídu GT1. Vozy pod názvem F1 GTR byly mimořádně úspěšné na závodních tratích, byly prostě k neporažení. V devatesátémpátém dokázal F1 GTR pilotovaný posádkou Lehto/Dalmas/Sekiya zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, další GTR následovaly na 3., 4., 5. a 13. místě.
Nakonec vzniklo 64 produkčních kusů modelu F1 (1993-1998), dále vzniklo 5 kusů produkčních F1 LM (1996) a 3 kusy F1 GT (1997). V letech 1995-1997 vzniklo 28 kusů okruhových F1 GTR.
27. dubna oslavil McLaren výročí naprosto stylově. Sezval bývalé a současné majitele typu F1 do svého centra ve Wokingu na večeři. Při této příležitosti se sešel na jednom místě největší počet "efjedniček" v historii, celých 21 kusů.
McLaren má s modelem MP4-12C nakročeno na důstojné pokračování ve stavbě supersportů v duchu typu F1. Oslavy budou pokračovat v průběhu celého roku 2010. Na festivalu v Goodwoodu budou k vidění F1 a MP4-12C pospolu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.