Volkswagen dále rozšiřuje své impérium, nyní pohltí i společnost Italdesign. Jak jistě víte jde o známou designérskou společnost, kterou založil v roce 1968 Giorgetto Giugiaro.
VW Group a Italdesign oznámily, že německá skupina získá majoritní podíl 90,1% v Italdesignu. Zbývající podíl akcií zůstane rodině Giugiaro. Cena obchodu prozatím nebyla oznámena.
VW tak rozšíří své portfolio o přední designérskou a vývojovou společnost. Ta spolupracovala od svého vzniku na mnohých projektech pro mnoho automobilek. Podílela se na vzniku prvních generací vozů Golf, Scirocco a Passat v sedmdesátých letech. Posléze proslula především návrhy pro Maserati, Alfu Romeo, Fiat a další.
V současnosti společnost Italdesign zaměstnává 800 lidí, její roční zisk převyšuje 100 milionů eur.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.