Volkswagen dále rozšiřuje své impérium, nyní pohltí i společnost Italdesign. Jak jistě víte jde o známou designérskou společnost, kterou založil v roce 1968 Giorgetto Giugiaro.
VW Group a Italdesign oznámily, že německá skupina získá majoritní podíl 90,1% v Italdesignu. Zbývající podíl akcií zůstane rodině Giugiaro. Cena obchodu prozatím nebyla oznámena.
VW tak rozšíří své portfolio o přední designérskou a vývojovou společnost. Ta spolupracovala od svého vzniku na mnohých projektech pro mnoho automobilek. Podílela se na vzniku prvních generací vozů Golf, Scirocco a Passat v sedmdesátých letech. Posléze proslula především návrhy pro Maserati, Alfu Romeo, Fiat a další.
V současnosti společnost Italdesign zaměstnává 800 lidí, její roční zisk převyšuje 100 milionů eur.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.