Škoda představila ceník své ostré Fabie RS. Stoosmdesátikoňový prcek bude stát v základní výbavě 499 tisíc korun, kombi se prodraží o patnáct tisíc.
Fabie se ve své vrcholné variantě, jak jsme již informovali, dočkala motoru 1,4 TSI o výkonu 180 koní. O tomto jsme mimochodem informovali už před třemi lety.
Motor, který kombinuje turbodmychadlo s kompresorem, dokáže jezdit úsporně, za 6,2 litru na 100 kilometrů, ale také rychle. Maximální rychlost Fabie RS je 224 km/h, kombík má díly lepší aerodynamice maximálku ještě o dva kilometry vyšší. Motor bude sériově spřažen se sedmistupňovou převodovkou DSG.
Ve Fabii RS automobilka nabídne slušné výbavové prvky, nicméně připlácet je stále třeba za okenní airbagy, střešní okno či parkovací senzory. Jen pro ostrou verzi se navíc objeví sportovní volant a lépe tvarovaná sedadla.
Cena začíná jednu stovku pod půlmilionem u krátké verze, za kombík je nutné si připlatit 15 tisíc korun.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.