Škoda představila ceník své ostré Fabie RS. Stoosmdesátikoňový prcek bude stát v základní výbavě 499 tisíc korun, kombi se prodraží o patnáct tisíc.
Fabie se ve své vrcholné variantě, jak jsme již informovali, dočkala motoru 1,4 TSI o výkonu 180 koní. O tomto jsme mimochodem informovali už před třemi lety.
Motor, který kombinuje turbodmychadlo s kompresorem, dokáže jezdit úsporně, za 6,2 litru na 100 kilometrů, ale také rychle. Maximální rychlost Fabie RS je 224 km/h, kombík má díly lepší aerodynamice maximálku ještě o dva kilometry vyšší. Motor bude sériově spřažen se sedmistupňovou převodovkou DSG.
Ve Fabii RS automobilka nabídne slušné výbavové prvky, nicméně připlácet je stále třeba za okenní airbagy, střešní okno či parkovací senzory. Jen pro ostrou verzi se navíc objeví sportovní volant a lépe tvarovaná sedadla.
Cena začíná jednu stovku pod půlmilionem u krátké verze, za kombík je nutné si připlatit 15 tisíc korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?