Škoda Fabia RS za cenu od půl milionu korun

Fabia
Fabia, foto: Škoda Auto
Marek Litzman 25. května 2010 12:25
Sdílej:

Škoda představila ceník své ostré Fabie RS. Stoosmdesátikoňový prcek bude stát v základní výbavě 499 tisíc korun, kombi se prodraží o patnáct tisíc.

Fabie se ve své vrcholné variantě, jak jsme již informovali, dočkala motoru 1,4 TSI o výkonu 180 koní. O tomto jsme mimochodem informovali už před třemi lety.

Motor, který kombinuje turbodmychadlo s kompresorem, dokáže jezdit úsporně, za 6,2 litru na 100 kilometrů, ale také rychle. Maximální rychlost Fabie RS  je 224 km/h, kombík má díly lepší aerodynamice maximálku ještě o dva kilometry vyšší. Motor bude sériově spřažen se sedmistupňovou převodovkou DSG.

Ve Fabii RS automobilka nabídne slušné výbavové prvky, nicméně připlácet je stále třeba za okenní airbagy, střešní okno či parkovací senzory. Jen pro ostrou verzi se navíc objeví sportovní volant a lépe tvarovaná sedadla.

Cena začíná jednu stovku pod půlmilionem u krátké verze, za kombík je nutné si připlatit 15 tisíc korun.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.