Šest let od představení prvního a původního prototypu Nido EV tu máme jeho mnohem realističtější verzi.
Současný boom elektromobilů přivedl designerské studio Pininfarina k myšlence na znovuzrození svého staršího konceptu. To se navíc hodí k oslavě osmdesátých narozenin tohoto slavného studia.
Mikroauto velikosti Smartu měří na délku 291 centimetrů, tedy necelé tři metry. Muší je hmotnost, která dělá na elektromobil opravdu příjemných 900 kilo.
I díky tomu může být Nido osazeno motorem o výkonu pouhých 41 koní, který ale stačí na dostatečně pružné zrychlení a maximální rychlost 120 km/h. Motor sedí, podobně jako u Smartu, na zadní nápravě, automobilka ale plánuje i jiné konfigurace.
Dojezd baterií Zebra je až 140 kilometrů, což vzhledem k určení auta bohatě dostačuje.
Pininfarina by chtěla na tomto konceptu postavit i další, odvozené karoserie. Máme se tedy na co těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.