Šest let od představení prvního a původního prototypu Nido EV tu máme jeho mnohem realističtější verzi.
Současný boom elektromobilů přivedl designerské studio Pininfarina k myšlence na znovuzrození svého staršího konceptu. To se navíc hodí k oslavě osmdesátých narozenin tohoto slavného studia.
Mikroauto velikosti Smartu měří na délku 291 centimetrů, tedy necelé tři metry. Muší je hmotnost, která dělá na elektromobil opravdu příjemných 900 kilo.
I díky tomu může být Nido osazeno motorem o výkonu pouhých 41 koní, který ale stačí na dostatečně pružné zrychlení a maximální rychlost 120 km/h. Motor sedí, podobně jako u Smartu, na zadní nápravě, automobilka ale plánuje i jiné konfigurace.
Dojezd baterií Zebra je až 140 kilometrů, což vzhledem k určení auta bohatě dostačuje.
Pininfarina by chtěla na tomto konceptu postavit i další, odvozené karoserie. Máme se tedy na co těšit.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.