Pro dostavbu dálnic by bylo třeba půl bilionu korun

Marek Litzman, 19. května 2010, 12:56 Google+

Termín finalizace dálniční sítě v ČR se stále oddaluje. Ministerstvo spočítalo, že by bylo třeba pět set miliard korun. To je polovina ročního rozpočtu ČR.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: www.auto-news.cz | Mariusz Stankowski

Sdílejte článek

Ministerstvo chce dokončit základní dálniční síť do roku 2025, tedy do patnácti let. Na stavbu bude třeba 500 miliard korun, přičemž ministerstvo varuje, že při současném systému financování by byla k dispozici jen pětina. To by odsunulo realizaci podle výpočtu ministerstva až někam za rok 2220.

V současné době slouží asi 1113 kilometrů dálnic, ve výstavbě je dalších 171 kilometrů. Finální síť by měla mít 2153 kilometrů.

Nejvyšší prioritu má výstavba okruhu kolem Prahy, která ulehčí přetíženým tahům středem města a Jižní spojce.

Dalšími vysoce důležitými částmi jsou dálnice z Hradce Králové do Olomouce, od které se očekává významné odlehčení provozu na přetížené dálnici D1, dálnice D3 na jih Čech, přes České Budějovice, protože v tomto regionu dálnice citelně chybí, a části komunikace R48.

Naopak počkat může tah z Hradce Králové směrem do Polska a rychlostní komunikace směřující ze Zlína směrem na Bratislavu.

Vytisknout

Diskuze: Pro dostavbu dálnic by bylo třeba půl bilionu korun

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mirage GT

Gemballa končí, její majitel je stále nezvětstný

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud