Termín finalizace dálniční sítě v ČR se stále oddaluje. Ministerstvo spočítalo, že by bylo třeba pět set miliard korun. To je polovina ročního rozpočtu ČR.
Ministerstvo chce dokončit základní dálniční síť do roku 2025, tedy do patnácti let. Na stavbu bude třeba 500 miliard korun, přičemž ministerstvo varuje, že při současném systému financování by byla k dispozici jen pětina. To by odsunulo realizaci podle výpočtu ministerstva až někam za rok 2220.
V současné době slouží asi 1113 kilometrů dálnic, ve výstavbě je dalších 171 kilometrů. Finální síť by měla mít 2153 kilometrů.
Nejvyšší prioritu má výstavba okruhu kolem Prahy, která ulehčí přetíženým tahům středem města a Jižní spojce.
Dalšími vysoce důležitými částmi jsou dálnice z Hradce Králové do Olomouce, od které se očekává významné odlehčení provozu na přetížené dálnici D1, dálnice D3 na jih Čech, přes České Budějovice, protože v tomto regionu dálnice citelně chybí, a části komunikace R48.
Naopak počkat může tah z Hradce Králové směrem do Polska a rychlostní komunikace směřující ze Zlína směrem na Bratislavu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.