Uwe Gemballa, zakladatel, šéf i majitel světoznámé tunerské dílny, je stále nezvěstný a po něm pojmenovaná firma tím pádem končí. Uzavírá se tak třicetiletá historie této firmy.
Uwe Gemballa se do této branže pustil ve svých pětadvaceti letech. Stvořil za tu dobu několik skvělých výtvorů, často založených na modelech Porsche, překonal i několik krizí vlastního podniku, kdy balancoval nad krachem. Ta poslední se mu ale stala osudnou.
Celosvětová recese výrobnu superexkluzivních vozů s padesáti zaměstnanci zasáhla velmi tvrdě. Gemballa se dostala do dluhů, zvláště vůči daňovým institucím. Gemballa musel velmi tvrdě shánět zakázky a snažil se o sehnání investora pro svůj podnik.
Jedna taková cesta se Gemballovi stala osudnou. Osmého února přistál v Jihoafrické republice, ještě o den později mluvil se svým synem, od té doby ale není po čtyřiapadesátiletém muži stopy.
Není známo, zda se stal obětí zločinu, který v JAR docela bují, ale existuje samozřejmě i varianta, že se někam sám nechal ukrýt.
Každopádně to znamená konec jeho firmy a konec jedné výborné dílny.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?