Uwe Gemballa, zakladatel, šéf i majitel světoznámé tunerské dílny, je stále nezvěstný a po něm pojmenovaná firma tím pádem končí. Uzavírá se tak třicetiletá historie této firmy.
Uwe Gemballa se do této branže pustil ve svých pětadvaceti letech. Stvořil za tu dobu několik skvělých výtvorů, často založených na modelech Porsche, překonal i několik krizí vlastního podniku, kdy balancoval nad krachem. Ta poslední se mu ale stala osudnou.
Celosvětová recese výrobnu superexkluzivních vozů s padesáti zaměstnanci zasáhla velmi tvrdě. Gemballa se dostala do dluhů, zvláště vůči daňovým institucím. Gemballa musel velmi tvrdě shánět zakázky a snažil se o sehnání investora pro svůj podnik.
Jedna taková cesta se Gemballovi stala osudnou. Osmého února přistál v Jihoafrické republice, ještě o den později mluvil se svým synem, od té doby ale není po čtyřiapadesátiletém muži stopy.
Není známo, zda se stal obětí zločinu, který v JAR docela bují, ale existuje samozřejmě i varianta, že se někam sám nechal ukrýt.
Každopádně to znamená konec jeho firmy a konec jedné výborné dílny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.