Gemballa končí, její majitel je stále nezvětstný

Marek Litzman, 19. května 2010, 12:54 Google+

Uwe Gemballa, zakladatel, šéf i majitel světoznámé tunerské dílny, je stále nezvěstný a po něm pojmenovaná firma tím pádem končí. Uzavírá se tak třicetiletá historie této firmy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mirage GT

Mirage GT | foto: Gemballa

Sdílejte článek

Uwe Gemballa se do této branže pustil ve svých pětadvaceti letech. Stvořil za tu dobu několik skvělých výtvorů, často založených na modelech Porsche, překonal i několik krizí vlastního podniku, kdy balancoval nad krachem. Ta poslední se mu ale stala osudnou.

Celosvětová recese výrobnu superexkluzivních vozů s padesáti zaměstnanci zasáhla velmi tvrdě. Gemballa se dostala do dluhů, zvláště vůči daňovým institucím. Gemballa musel velmi tvrdě shánět zakázky a snažil se o sehnání investora pro svůj podnik.

Jedna taková cesta se Gemballovi stala osudnou. Osmého února přistál v Jihoafrické republice, ještě o den později mluvil se svým synem, od té doby ale není po čtyřiapadesátiletém muži stopy.

Není známo, zda se stal obětí zločinu, který v JAR docela bují, ale existuje samozřejmě i varianta, že se někam sám nechal ukrýt.

Každopádně to znamená konec jeho firmy a konec jedné výborné dílny.

Vytisknout

Diskuze: Gemballa končí, její majitel je stále nezvětstný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

A8

Drahá auta: vyprodáno

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud