Japonská automobilka Toyota Motor stahuje z trhu 11,5 tisíce vozů Lexus kvůli problémům se řízením. Uvedl to ve středu japonský list Nikkei.
Vedení firmy se rozhodlo kvůli problémům se řízením, které mohou vést ke smyku při zatáčení ve vysoké rychlosti, stáhnout z trhu čtyři modely vozů Lexus - LS460, LS460L a dva hybridy LS600h a LS600hL. Sedm tisíc automobilů stáhne ze světových trhů, 4,5 tisíce z trhu japonského.
V dubnu firma už učinila podobné rozhodnutí ohledně sportovních SUV Lexus GX460 ? Toyota Land Cruiser Prado.
Japonský koncern se poučil z hořké zkušenosti z počátku letošního roku, kdy ve velkém stahoval své automobily ze světových trhu. Společnost byla předmětem ostré kritiky například i amerických kongresmanů kvůli nekontrolovanému zrychlování jejích vozů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?