Tovární tým BMW Motorsport triumfoval na letošním 38. ročníku vytrvalostního závodu na Nordschliefe.
Posádka vozu BMW M3 GT2 se startovním číslem 25 ve složení Müller, Farfus, Alzen, Lamy dosáhla na letošní triumf. Druhou pozici obsadilo Ferrari F430 GTC se startovním číslem 43 pilotované kvartetem Farnbacher, Simonsen, Keen, Seefried. Bronzovou pozici získala posádka číslo 97 s Audi R8 LMS řízené čtveřicí Rostek, Ludwig, Bronzel, Winkelhock. První dvě posádky urazily 154 kol, třetí Audi odkroužilo 153 okruhů.
Závod na Nürburgringu nabírá na popularitě, daleko více než v minulosti se v něm angažují samotné automobilky, jmenujme BMW, Audi, Lexus, Porsche, Volkswagen a Aston Martin. Letos se zůčastnilo na 200 posádek, na nezájem diváků si slavné klání nemůže stěžovat. Letos bylo možné sledovat závod v přímém přenosu na internetu.
Že je vítězství v "Zeleném pekle" vysoce ceněno potvrzuje nadšení čišící z tiskové zrávy BMW. Šéf BMW Motorsport Mario Theissen pravil, že to bylo fantastické vítězství a že mu připomnělo triumf mnichovanů v Le Mans v roce 1999. BMW tu zopakovalo vítězství z let 1989, 1990, 2004 a 2005.
BMW tak opět částečně narušilo šňůru vítězství Porsche. Loňský vítězný vůz Porsche 911GT3 R týmu Manthey Racing odstoupil po 47 kolech.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.