Tovární tým BMW Motorsport triumfoval na letošním 38. ročníku vytrvalostního závodu na Nordschliefe.
Posádka vozu BMW M3 GT2 se startovním číslem 25 ve složení Müller, Farfus, Alzen, Lamy dosáhla na letošní triumf. Druhou pozici obsadilo Ferrari F430 GTC se startovním číslem 43 pilotované kvartetem Farnbacher, Simonsen, Keen, Seefried. Bronzovou pozici získala posádka číslo 97 s Audi R8 LMS řízené čtveřicí Rostek, Ludwig, Bronzel, Winkelhock. První dvě posádky urazily 154 kol, třetí Audi odkroužilo 153 okruhů.
Závod na Nürburgringu nabírá na popularitě, daleko více než v minulosti se v něm angažují samotné automobilky, jmenujme BMW, Audi, Lexus, Porsche, Volkswagen a Aston Martin. Letos se zůčastnilo na 200 posádek, na nezájem diváků si slavné klání nemůže stěžovat. Letos bylo možné sledovat závod v přímém přenosu na internetu.
Že je vítězství v "Zeleném pekle" vysoce ceněno potvrzuje nadšení čišící z tiskové zrávy BMW. Šéf BMW Motorsport Mario Theissen pravil, že to bylo fantastické vítězství a že mu připomnělo triumf mnichovanů v Le Mans v roce 1999. BMW tu zopakovalo vítězství z let 1989, 1990, 2004 a 2005.
BMW tak opět částečně narušilo šňůru vítězství Porsche. Loňský vítězný vůz Porsche 911GT3 R týmu Manthey Racing odstoupil po 47 kolech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.