Jen pár dní po oficiálním představení nejbestiálnější 911 všech dob, modelu GT2 RS, tu máme něco, co má ambice se této novince vyrovnat.
Nové Porsche 911 GT2 RS je nejrychlejším modelem 911, který kdy opustil brány výrobce. Má 620 koní a rychlosti na rozdávání. A taky jeden velký problém.
Do parády si totiž vzala standardní 911 GT2 tunerská dílna Switzer. Trochu si hrála a ve finále tu máme výkon rovných 900 koní, což je o 280 koní více než u GT2 RS. A to se pozná.
Nejde samozřejmě jen o rychlost v přímce, výborný základ byl doladěn odpružením z nejmodernějších materiálů, které by mělo všech 900 plnokrevníků trochu zkrotit.
Každému ze zákazníků samozřejmě tunerská firma nabízí naladění podvozku přesně podle jeho řidičských potřeb, zvyklostí a také podle určení vozu.
A cena? Ta se pohybuje od dvou set tisíc dolarů (asi čtyř milionů korun) výše.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?