Mladoboleslavská škodovka zřejmě opět rozšíří počet pracovních směn v továrně v Kvasinách a částečně i v Mladé Boleslavi. Uvedl to ve čtvrtek list Škodovácký odborář s tím, že vyrábět se bude zřejmě i v době hromadných dovolených.
"Tento záměr již unikl mezi lidi a starší zaměstnance v Kvasinách, kteří si kvůli tomu letos zřejmě moc neodpočinou, přestože za sebou mají složité období plné náběhů tří nových modelů a také se potýkají s nedobrými klimatickými podmínkami na některých pracovištích," uvedl list.
Podle odborářů vedení firmy zaskočil velký zájem o tři luxusní modely, které se vyrábějí v Kvasinách - Superb, Superb Combi a Yeti. "Zájem o tyto modely stále stoupá, denně přicházejí stovky objednávek. To je nad míru dobrá zpráva pro firmu, pro zaměstnance to však znamená značnou zátěž a stres," uvádějí odbory škodovky. Superb a Yeti se totiž podle odborů vyrábějí na jedné sdružené lince, takový zájem firma opravdu nečekala a ani neplánovala. Například vozů Yeti se oproti plánu 44 tisíc vozů jistě vyrobí mnohem více. Superb Combi rovněž překonal očekávání, přestože v podstatě jeho výroba dosud nabíhá a jeho prodej je zaváděn na další a další trhy.
Zaměstnanci škodovky by podle odborářů mohli přijít o týden dovolené v červenci, která je naplánována na první prázdninový týden.
"My chápeme, že firma potřebuje vyrábět a uspokojit zákazníky a rozhodně to vítáme. Na druhé straně zaměstnanci oprávněně namítají, že si potřebují odpočinout po složitém období plném tří náběhů nových modelů, což představuje plno práce, nervozity a stresu. Zaměstnancům se nelíbí, že by teď měli přijít o týden hromadné dovolené," uvedl předseda základní organizace škodováckých odborářů v Kvasinách Libor Dvořák.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.